قزوین - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: دستگاه های اجرایی مانند آموزش و پرورش، شهرداری و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتمامی نقشی سازنده و اساسی در همگانی کردن ورزش دارند.

به گزارش ایرنا، عباس اعلایی مقدم روز پنجشنبه در مجمع عمومی سالانه هیات ورزش های همگانی استان قزوین که با حضور رییس این فدراسیون برگزار شد، افزود: وقتی می توان از همگانی بودن ورزش صحبت کرد که توانسته باشیم ورزش را در مسیر خانوارها قرار داده باشیم..

وی با بیان اینکه هیات های ورزش همگانی در همه شهرستان ها باید برای کف جامعه هدف خود، یعنی محلات و حتی مجتمع های مسکونی برنامه داشته باشند، خاطرنشان کرد:  در راستای مردمی سازی که شعار دولت سیزدهم نیز هست، یکی از اولویت ها، استفاده بهینه از اماکن ورزشی است تا جایی که برخی از استان ها در برخی ساعات اماکن ورزشی خود را به طور رایگان جهت انجام فعالیت های جسمانی قرار داده اند.

این مسوول ورزشی خاطرنشان کرد: امروز برخی از اماکن ورزشی قزوین مانند جاده سلامت پاتوق سلامتی افراد شده و ما نیز به دنبال چنین اهدافی هستیم و معتقدیم که آحاد جامعه باید از فضاهای موجود در جهت تحرک و تندرستی به شکل مطلوبی استفاده کنند.

به گفته اعلایی مقدم، هیات ورزش همگانی در سطح استان می تواند با برنامه ریزی های مناسب و همکاری با بسیج از ظرفیت مساجد در راستای پیشبرد اهداف ورزش همگانی نیز بهره مند شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به افزایش هزینه های برگزاری همایش های پیاده روی، یادآور شد: در آخرین همایش پیاده روی که در قزوین برگزار شد، بالغ بر ۷۰ دستگاه دوچرخه با انجام قرعه کشی بین شرکت کنندگان توزیع شد در حالی که امروز با توجه به افزایش قیمت ها، هیات ها برای برگزاری چنین همایش هایی می توانند از بخش های مختلف دولتی، خصوصی و حتی خیران کمک بگیرند.

کرونا، آسیب جدی به برگزاری ورزش های همگانی وارد آورد

رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: متاسفانه همزمان با تغییرات صورت گرفته در ورزش های همگانی استان، شیوع ویروس کرونا آغاز شد و همین مساله باعث توقف بسیاری از برنامه های از پیش تعیین شده ما کرد.

محمد شفیعی تصریح کرد: هیات ورزش های همگانی به علت دایره وسعت فعالیت خود از اهمیت ویژه تری در سطح جامعه برخوردار بوده و به همین لحاظ در دوران کرونا که جامعه با محدودیت های تردد روبرو بود همواره سعی شد تا با الگوپذیری از برنامه های فدراسیون، برنامه های خود را از طریق فضای مجازی در بین خانوارها ادامه دهیم.

به گفته وی، برگزاری سه مسابقه انتخابی، ثبت یک رکود ملی، برپایی سه همایش و ۶ دوره سمینار،۱۰ دوره کارگاهی، سه پویش همگانی با حضور ۱۵ هزار شرکت کننده و عنوان های نخست و دومی در برخی از رشته ها، گوشه ای از فعالیت های این هیات در اوج دوران شیوع ویروس کرونا، یعنی در سال ۹۹ بوده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: ثبت سه رکورد ملی، یک دوره میزبانی مسابقات کشور و یک دوره اعزام به مسابقات سراسری، برگزاری چهار دوره مسابقات استانی و چهار همایش پیاده روی، برپایی سه مورد پویش، ۶ مورد تفاهم نامه و مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاهی در برخی از رشته ها و کسب رتبه نخست پویش تندرستی از دیگر دستاوردهای این هیات در سال گذشته بود.

رییس هیات ورزش های همگانی استان قزوین با اشاره به برنامه های پیش روی این هیات در سال جاری،گفت: میزبانی قزوین در مسابقات کشوری، همایش تجلیل از ورزشکاران قهرمان، برپایی دوره های آموزشی و کارگاهی، برگزاری ۱۲ دوره مسابقه استانی و ۲۹ دوره آموزشی و پنج دوره کلاس داوری نیز از برنامه های سال جاری این هیات به شمار می رود.