قرچک- ایرنا- بخشدار مرکزی قرچک گفت که پس از بارش‌های شدید و ورود حجم زیادی آب به مناطق جنوبی این شهرستان، با تلاش ستاد مدیریت بحران بخشداری و دهیاری‌ها، آبگرفتگی مناطق روستایی قرچک رفع شد.

مجید قیصرپناه شامگاه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش باران شدید از ساعاتی قبل در مناطق وسیعی از شهرستان قرچک آغاز شد و طی آن حجم زیادی از آب وارد مناطق جنوبی و روستاهای شهرستان قرچک شد.
وی افزود: ستاد مدیریت بحران بخش مرکزی شهرستان قرچک، عصر امروز با حضور دهیاران و اعضای ستاد برگزار شد و وظایف هر یک از اعضاء و دهیاران برای مقابله با سیلاب احتمالی به ویژه در روستاهای مستقر در طول مسیر رودخانه جاجرود مشخص شد و از نخستین لحظات شروع باران، اعضا در محل فعالیت خود حاضر بوده و با کمک نیروهای خدماتی تلاش کردند از ورود آب به مناطق مسکونی جلوگیری کنند.

قیصرپناه اظهار داشت: بارش باران به حدی بود که پس از سال‌ها، آب در رودخانه جاجرود جاری شد ولی به حدی نبود که خسارتی را وارد کرده و یا وارد بخش‌های مسکونی شود.
وی تصریح کرد: در بخش‌هایی از مناطق روستایی آب در معابر جاری شده بود که عوامل ستاد بحران و نیروهای خدماتی با حذف برخی از جداول، آب را با جوی‌ها هدایت کردند.
بخشدار مرکزی قرچک گفت: یکی از منازل روستای امین‌آباد به دلیل اصابت صاعقه دچار آتش‌سوزی شده بود که با حضور به موقع عوامل آتش‌نشانی، این حریق مهار شد.
وی افزود: به دلیل ادامه‌دار بودن بارش باران، عوامل ستاد مدیریت بحران همچنان در آماده باش کامل به سر می‌برند تا آسیبی به مناطق مسکونی وارد نشود.
قرچک، شهرستانی تک بخشی است که از ۱۱ روستا برخوردار می‌باشد و با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها