سمنان- ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: حرکت اقتصادی دولت سیزدهم سختی هایی را متوجه زندگی مردم کرده است که بدون شک این سختی‌ها موقتی است و مردم طعم شیرین این حرکت را به زودی خواهند چشید.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی (ره) دامغان برگزار شد، به‌ اجلاس بیست و پنجم ائمه جمعه کشور اشاره کرد و گفت: در این اجلاس سه روزه، سران قوا و تعدادی از وزیران با ائمه جمعه دیدار کردند که تاکید همه آن‌ها اجرای عدالت در کشور است و با رفع مشکلات گذشته، قطار پیشرفت در ریل قرار گرفته و فرهنگ «ما می‌توانیم» حاکم شده است. 

وی به ۳۰ سفر استانی آیت الله رییسی در کمتر از یکسال دولت اشاره کرد و ادامه داد: امروز با مجاهدت‌های مسوولان به ویژه شخص رئیس جمهور، نگاه به توانمندی داخلی داریم و برای پیشرفت کشور، نگاه به دست دشمن و تکیه بر ظرفیت های خارجی نداریم. 

رستمیان اضافه کرد: دولت سیزدهم همزمان ۲ حرکت رفع تحریم و خنثی سازی تحریم ها را دنبال می‌کند و در راستای این هدف، از سویی در میدان مذاکره تلاش برای رفع تحریم دارد و در جهت دیگر با مقاومت خود تلاش می‌کند تا در صورت عدم کوتاه آمدن دشمن، با توان داخلی و ارتباط خوب بین المللی، اثر تحریم را بی اثر کند.

وی اظهار داشت: در این اجلاس ائمه جمعه با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که بدون شک سخنان مقام معظم رهبری به عنوان منشور نماز جمعه باید مورد توجه همه ارکان از جمله امام جمعه، ستاد برگزاری نماز جمعه، امور بانوان و شرکت کنندگان در آن باشد و باید بدانیم نماز جمعه جایگاه حیات طیبه ذکر خدا و حضور مردم است که معنویت و سیاست در این نماز تجسم پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب یکی از مسائل مورد بحث در این اجلاس بود و مقام معظم رهبری در این زمینه بیان کرد که  «زن باشرف و بااستعداد ایرانی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین ضربه‌ها را به ادعاهای دروغین تمدن غرب زده است» که با این سخنان، لازم است دشمن بداند زنان متدین ایران با حجاب در میدان‌های مختلف، اثبات کردند با حجاب هم می‌توان پیشرفت کرد.

رستمیان بیان کرد: باید در مقابل بی حجابی و کشف حجاب، برخورد منطقی داشت و قانون ملاک باشد که در همین زمینه و طبق دستور رئیس جمهور، موضوع رعایت حجاب و برخورد با بدحجابی از ادارات و مجموعه های دولتی آغاز شده است که امیدواریم هر چه زودتر این نگرانی در جامعه برطرف شود.

امام جمعه دامغان به آغاز ماه محرم و اقامه عزای سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز موج جدید کرونا، مجالس با احتیاط های لازم و حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی و در عین حال باشکوه خاص و به بهترین شیوه برگزار شود.