همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به دستاوردهای ارزشمند سفر رییس جمهور به این استان، گفت: تقویت روحیه امید و خودباوری در مردم و ایجاد تحرک مضاعف در مدیران برای خدمت رسانی از جمله برکات و نتایج قابل توجه و مهم سفرهای استانی رییس جمهور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با قدردانی از رییس جمهور و اعضای هیات دولت برای حضور در استان همدان و همراهی و همکلامی با مردم، افزود: این سفرها به خوبی روحیه و رویکرد مردمی بودن رییس جمهور و دولت سیزدهم را نشان می دهد که قابل قدردانی است.

وی اظهار داشت: رییس جمهور همواره بر مردمی بودن مسوولان و ارتباط نزدیک با اقشار مختلف برای شنیدن دغدغه ها و مطالبات آنها تاکید جدی دارند که این موضوع به خوبی در سفرهای استانی دولت از جمله سفر به استان همدان مشهود و ملموس بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه این روحیه باید در میان مسوولان اجرایی کشور و از جمله استان نیز جاری و حاکم شود، گفت: سفرهای استانی رییس جمهور، منجر به تقویت بیش از پیش روحیه مردمی و تحرک مضاعف در مدیران برای خدمت رسانی به مردم می شود.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در سفر رییس جمهور به استان همدان، گفت: اقدام رییس جمهور برای حضور در جمع مردم و شنیدن بی واسطه صحبت های آنها و همچنین مدیران نهاد ریاست جمهوری(دفتر رییس جمهور) که با تواضع نامه ها و درخواست های مردم را دریافت و برای پیگیری جمع آوری می کردند، بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به برکات سفر استانی دولت به این استان، افزود: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در این سفر به استان اختصاص داده شد که زمینه تکمیل و بهره برداری ۱۷۰ پروژه نیمه تمام را فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: اگر عملکرد مدیری در انقلابیگری، دغدغه‌مند بود، کار جهادی و خدمت برای مردم و پاسخگویی با رویکرد رییس جمهور سنخیت نداشته باشد، اصراری بر استمرار کار او نیست.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه برخورد کارمندان ادارات با مردم باید همراه با تواضع باشد، اظهار داشت: برخورد یک مدیر با ارباب رجوع ربطی به مشکلات اقتصادی و تحریم ها و توان کشور ندارد و حُسن رفتار مدیران با مردم به نظارت نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در طرح آبرسانی بین حوضه ای برای رفع مشکل کم آبی استان همدان، ساخت مسکن و توسعه کشاورزی از مصوبات راهگشای سفر رییس جمهور به استان همدان است، تصریح کرد: در این زمینه پیگیری و اجرای مصوبات از خود آنها مهم‌تر است که تحقق این مهم باید به صورت جدی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

آیت الله شعبانی موثقی در ادامه به گرامیداشت هفته خبرنگار اشاره کرد و ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی و موثر اصحاب رسانه در استان، گفت: توجه به خبرنگاران به عنوان قشر نخبه و مطالبه گر در مسیر فراهم کردن مسیر رشد و توسعه استان و حدمت رسانی بهینه به مردم باید همواره مدنظر مدیران باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان همچنین به فرارسیدن ایام مام محرم و سوگواری شهادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: در برگزاری آیین ها و مجالس عزای ماه محرم، می بایست حق الناس و حقوق مردم و همسایه ها به دقت رعایت شود.

وی به برگزاری بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور نیز اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این همایش بر توجه ویژه ائمه جمعه به مردمی بودن و اینکه مطالبات مردم را به گوش مسوولان برسانند، تاکید جدی کردند.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت صبح روز پنج‌شنبه(۶ مرداد) در قالب سی‌امین سفر استانی دولت سیزدهم، به همدان آمدند.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را می توانید در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» بخوانید.