مهاباد - ایرنا - سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: یک مرد ۵۰ ساله در رودخانه زرینه رود میاندوآب براثر بی احتیاطی غرق شد و جان خود را از دست داد.

سامان محمدی‌ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این حادثه که ظهر امروز در محدوده شهر و روبروی کارگاه ماشین آلات شهرداری روی داد، پس از دریافت خبر از طریق سامانه ۱۲۵ این سازمان، ماموران آتش‌نشانی بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این فرد به منظور کمک‌رسانی به سه نفر در حال غرق، وارد رودخانه شده بود ولی خودش دچار حادثه شده و جان خود را از دست داد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با بیان اینکه جسد وی پس از حدود یک ساعت تلاش توسط نیروهای آتش نشانی، امدادی و مردمی از آب بیرون کشیده شد، گفت: سه نفر دیگر که دچار حادثه غرق شدگی بودند نیز توسط نیروهای مردمی از آب بیرون کشیده شده و از مرگ نجات یافتند.

محمدی‌ اضافه کرد: شهروندان تا حد امکان از شنا در این رودخانه خودداری کرده و خطر غرق شدگی در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، این هشتمین مورد غرق شدگی در رودخانه زرینه‌رود میاندوآب طی سال‌جاری است.

جمعه هفته پیش نیز ۲ نفر یک مرد ۳۵ ساله اهل تبریز و دختر ۱۵ ساله در این رودخانه غرق شده و جان خود را از دست دادند.

فرماندار ویژه میاندوآب پیشتر در جلسه مدیریت بحران شهرستان از اقدامات انجام گرفته برای تعیین محلی ایمن در بستر رودخانه زرینه‌رود به منظور تفریح و شنای جوانان خبر داده بود که با توجه به اتفاقات تلخ غرق‌شدگی در زرینه‌رود، آماده کردن این مکان بیش از پیش ضروری بوده و به اهتمام جدی مسوولان مربوطه نیاز دارد.