خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش باران در برخی از شهرستان‌های استان آغاز شده و در شهرستان الیگودرز موجب آبگرفتگی معابر شده است.

بهروز مرادپور روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر طبق الگوها و مدلهای دریافتی طی امروز و فردا جو بیشتر نقاط کشور و به خصوص نیمه جنوبی کشور تحت تاثیر امواج سامانه بارشی مانسون هند قرار دارد.
وی افزود: براین اساس آسمان بیشتر نقاط استان لرستان و بویژه مناطقی از شرق و جنوب شرق با شدت و ضعف تحت تاثیر این شرایط ناپایدار قرار دارد و از ساعت ۱۵ امروز جمعه بارش‌ها در شرق لرستان آغاز شده که در برخی مناطق جنوبی شهرستان الیگودرز باعث روان‌آب شده است.
مرادپور بیان کرد: انتظار می رود، این شرایط امروز در ساعات عصرگاهی  و شب رخ نیز داده و علاوه بر ابرناکی، وزش باد شدید شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق باشیم.
وی اضافه کرد: با توجه به ماهیت رگبارهای تابستانه این رگبارها غالبا بصورت نقطه ای می باشند و رخداد ریزش های رگباری این سامانه در نواحی با مساحت کوچک بسیار محتمل است. 
مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: طی این مدت ضرایب ناپایداری مقادیر بالایی دارند که احتمال تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.
وی یادآور شد: ریزش های رگباری در برخی نقاط و به خصوص قسمتی‌هایی از شرق و جنوب شرق استان با مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر، ایجاد روان‌آب، سیلابی شدن مسیل های فصلی همراه می باشد.