تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

تهران- ایرنا- تکیه نیاوران در اولین روز ماه محرم میزبان مجید مجیدی، رضا کیانیان، سیدرضا میرکریمی، کمال تبریزی و محمدحسین مهدویان بود که از پوستر جشنواره فیلم کوتاه تصویر دهم با موضوع فیلم‌های عاشورایی رونمایی کردند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، مراسم رونمایی از پوستر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم، صبح امروز با حضوری جمعی از سینماگران در تکیه نیاوران تهران برگزار شد.

مجید مجیدی (مدیر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم) در ابتدای این مراسم با اشاره به نشست مطبوعاتی این رویداد در روزهای پیش رو بیان کرد: در روزهای آینده اسامی هیئت انتخاب و داوران اعلام می‌شود. امسال برنامه‌های زیادی در طول ایام برگزاری این رویداد خواهیم داشت که در نشست مطبوعاتی آن‌ها را اعلام می‌کنیم.

در ادامه نماینده آیت الله سیستانی و مدیر عامل خیریه راه ایمان که در برگزاری این جشنواره مشارکت دارد، در سخنانی به فعالیت‌های این خیریه اشاره کرد و اظهار داشت: عمده فعالیت این موسسه خیریه مدرسه‌سازی و مدرسه‌داری است و هشت هزار دانش‌آموز تحت پوشش این موسسه است. در استان‌های خوزستان، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان این فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم اما از سه سال پیش با همراهی دوستم مجید مجیدی این کار فرهنگی هم آغاز شد که آن هم رویداد تصویر دهم بود.

محمدتقی اختیاری افزود: ما امسال در آغاز سومین سال این رویداد هستیم، همه می‌دانید هنرمندان ایرانی زیباترین و نیکوترین جلوه‌های هنری خود را وقف فرهنگ و سنت می‌کردند و نمونه آن را می‌شود در آثار باستانی دید. همواره زیباترین جلوه هنرمندان صرف فرهنگ و مذهب می‌شد اما در سالهای اخیر که به هنر جلوه ساختارشکنی دادند بسیاری از هنرمندان از اینکه هنرشان را در خدمت مذهب قرار دهند، پرهیز می‌کردند. یکی از رسالت‌های تصویر دهم این است که نشان دهیم هنرمندانی هنوز هستند که می‌دانند زیباترین جلوه‌ها را باید در فرهنگ عاشورا مصرف کرد.

وی تاکید کرد: برای هنرمند واقعی آیین‌ها و سنت‌های قدیمی بی‌اهمیت نمی‌شوند و به آنها وفادار است.

در ادامه مراسم پوستر سومین رویداد فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم با حضور مجید مجیدی، رضا کیانیان، سیدرضا میرکریمی، کمال تبریزی و محمدحسین مهدویان، محمدرضا مصباح و هادی نائیجی رونمایی شد.

پس از آن میرباقری، طراح پوستر این رویداد، گفت: نگاه ما در طراحی پوستر بر آرایه‌های سنت فرهنگی ایرانی و هنر عامیانه بود که از گذشته تا امروز از آنها استفاده می‌شود. ما امسال از شمایل‌نگاری و ترکیبی از سه اثر استاد محمد فراهانی در طراحی این پوستر بهره برده‌ایم.

وی گفت: نسخه دیجیتالی و اصلی این پوستر در انتهای این جشنواره به حراج گذاشته خواهد شد و درآمد حاصل از آن به خیریه راه ایمان تخصیص خواهد یافت.

همچنین مجید مجیدی پس از رونمایی از پوستر این رویداد با اشاره به درگذشت حبیب‌الله صادقی هنرمند تجسمی که طراحی پوسترهای سینمایی بسیاری را در کارنامه هنری داشت اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما دو روز پیش هنرمند بزرگی را از دست دادیم که یکی از هنرمندان انقلاب و عاشق خاندان اهل‌بیت (ع) بود؛ پس بی‌مناسبت نمی‌بینم که یادی از ایشان کنیم و فاتحه‌ای بفرستیم.

این برنامه با مداحی برای امام حسین (ع) به پایان رسید.