شهرری - ایرنا - همزمان با بارش های سیل آسا و وقوع سیلاب در شهرستان فیروزکوه، حدود ۷۰۰ نفر از نیروهای جهادی بسیج و سپاه با تجهیزات کامل در این شهرستان مستقر شده اند و در حال کمک رسانی به مردم سیل زده این شهرستان هستند.

به گزارش جمعه شب ایرنا از روابط عمومی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، در پی وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه و لزوم امدادرسانی به مناطق سیل‌زده این شهرستان، نیروهای جهادی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با ۸۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه سنگین و سنگین (بولدوزر، لودر، بیل مکانیکی، بابکت، کمپرسی، آمبولانس، خودروهای تاکتیکی سبک، سواری و ...) با تشکیل قرارگاه پشتیبانی ، امدادرسانی به سیل زدگان فیروز کوه را آغاز کردند.

در این قرارگاه جهادی ،جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران، فرمانده عملیاتی لشکر، تعدادی از معاونین و فرماندهان و جانشینان تعدادی از نواحی، نیروهای بسیجی و سپاهی را در امدادرسانی به سیل زدگان فیروزکوه یاری می دهند.

در ساعات بامداد پنجشنبه ۶ مردادماه نقاطی از استان تهران به ویژه امامزاده داود (ع) و شهرستان های فیروزکوه و پاکدشت درگیر سیل شد؛ سیلاب روز گذشته در منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه در روستاهای زرین دشت، مزداران و آتشان، ۱۰ کشته، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم داشت که  ۱۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر نیز  برای درمان تکمیلی به بیمارستان منتقل شدند.

 سپاه و بسیج با تمام ظرفیت‌ها، همواره در مقاطع مختلف پای کار مردم بوده و اکنون نیز با توجه به شرایط بحرانی وقوع بارش های سیل آسا و سیلاب در برخی استانها و از جمله استان تهران، با همه توان و تجهیزات خدمت رسانی به مردم را در اولویت قرار داده است .

به گزارش ایرنا، بارندگی های سیل آسا و مرگبار از چهارشنبه شب با فعالیت سامانه بارشی همرفتی در استان تهران آغاز و تا امروز این بارش‌ها بیش از ۵ شهرستان استان تهران را درگیر کرده و علاوه بر گرفتن قربانی، خسارت های مالی زیادی را نیز برجای گذاشته؛ پیش بینی می شود فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه تداوم داشته باشد.