مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: رویکرد اصلی و برنامه‌ اقتصادی دولت سیزدهم بر محور حمایت از مردم و اقشار آسیب پذیر جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: اقدامات و جراحی اقتصادی با ابتکار دولت همگی در راستای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه بوده که برکات آن به بهبود شرایط آنان کمک قابل توجهی می‌کند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی وضعیت اجاره مسکن اضافه کرد: بسته پیشنهادی دولت برای تنظیم بازار اجاره و حمایت از مستاجران ابلاغ شده و تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه صنعت، معدن و تجارت موظف به اجرای آن هستند.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: با اجرایی شدن بندهای این مصوبه با همکاری مردم و موجران می‌توان از افزایش بی رویه و بدون ضابطه اجاره مسکن که فشار زیادی به خانوارها تحمیل کرده، جلوگیری و وضعیت موجود را ساماندهی کرد.

قادری در ادامه با تاکید بر تشدید نظارت بر بازار گفت: طبق قانون جهاد کشاوررزی مسوول نظارت بر بازار و کنترل قیمت محصولات بویژه کالاهای اساسی بوده و کوتاهی در این مورد به بهانه‌های مختلف قابل قبول نیست.

وی اجرای مصوبات کارگروه تنظیم بازار را ضروری دانست و اظهار کرد: دستگاه‌هایی که نسبت به اجرای مصوبات کارگروه در بازه زمانی تعیین شده عمل نکنند، برخورد خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت نانوایی ها هم تاکید کرد: کمبودی در تامین آرد نانوایی ها سطح شهرستان وجود ندارد و نیاز است در مدیریت صحیح توزیع آرد بین نانوایی‌ها تجدید نظر شود.

فرماندار ویژه مهاباد از دو شیفته شدن ۱۹ واحد نانوایی شهرستان خبر داد و گفت: ظرف یک هفته آینده واحد نانوایی سیار برای خدمات دهی به مناطق که کمبود عرضه نان خواهند داشت، راه اندازی خواهد شد.