تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

بوشهر - ایرنا - پیشرفت ۴۶ درصدی پروژه ایمن سازی محور ساحلی بوشهر به دیر، پیام تسلیت استاندار بوشهر به سردار حسین کارگر دبیر بنیاد بین المللی غدیر در این استان ، اختصاص ۱۰ میلیارد ریال به ورزش بخش بردخون دیر و برافراشتن بیرق عزای حسینی در گناوه خبرهای شهرستان های استان بوشهر در روز شنبه است.

پیشرفت پروژه ایمن‌سازی محور ساحلی بوشهر- دیر به ۴۶ درصد رسید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: ایمن سازی محور ساحلی بوشهر- دیر شامل تعریض، بهسازی و روکش آسفالت این جاده اکنون ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالکریم اختر شناس روز شنبه در نشست بررسی طرح‌های راهداری استان بوشهر، بیان کرد: این عملیات در ۲ قطعه بردخون – دیر بطول ۵ کیلومتر و قطعه دوم همین مسیر بطول ۱۰ کیلومتر  با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی اجرایی شده است.

 وی بیان کرد: محور ساحلی بوشهر - دیر به بدلیل  اتصال بندر بوشهر به دیر و چندین بندر تجاری و صیادی دیگر از جمله بندر تجاری دلوار از محورهای پر تردد این استان و نیازمند توجه ویژه است.

اختر شناس ادامه داد: در این راستا، عملیات روکش آسفالت محور ساحلی بوشهر- دیر در محدوده خورشهاب به طول یکهزار و ۲۰۰ متر با اعتباری به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اجرا شد.

اختر شناس توضیح داد: این عملیات در قالب طرح سراسری لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی استان بوشهر با هدف تسهیل در تردد و افزایش ایمنی محور پرتردد بوشهر- دیر در عرض ۲ ماه به انجام رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار کرد: ویژگی تردد بالا و شاخص شریانی بودن، از جمله اولویت‌های راهداری برای انجام اقدامات ضروری با هدف کاهش حوادث و تلفات ترافیکی است .

استاندار بوشهر درگذشت مادر دبیر بنیاد بین المللی غدیر این استان را تسلیت گفت

احمد محمدی زاده با صدور پیامی خطاب به سردار حسین کارگر دبیر بیناد بین المللی غدیر  استان بوشهر با اظهار همدردی و نهایت تاسف و تاثر درگذشت والده مکرمه تان را به جنابعالی و خانواده محترمتان تسلیت عرض می نمایم.

در این پیام آمده است: بدون شک زحمات ارزشمند این مادر فداکار در راستای تعلیم و تربیت فرزندانی صالح و خدمتگزار جامعه موجب سعادت ابدی و نیل به حیات و همجواری با ائمه معصومین (علیهم السلام) و بهره مندی  از عنایات خاصه حضرت فاطمه (علیها السلام) در بهشت برین خواهد بود.

استاندار بوشهر در این پیام تصریح کرده است:از خداوند متعال برای آن مادر سفر کرده رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان ارجمند صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.

١٠ میلیارد ریال به ورزش بردخون دیر اختصاص می یابد

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: ١٠ میلیارد ریال برای توسعه و تقویت ورزش در بردخون این شهرستان اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس باربرز روز شنبه در نشست صمیمی با مسئولان محلی، ورزشکاران و نمایندگان تیم های و هیات های ورزشی بخش بردخون افزود: حوزه ورزش یکی از گسترده ترین حوزه اجتماعی جامعه محسوب می شود و ورزشکاران و جوانان متعددی سرشار از ظرفیت و پتانسیل در آن مشغول فعالیت هستند و ما باید از ظرفیت آنها در راستای توسعه و پیشرفت بخش بردخون کمک بگیریم.

وی افزود: بخش بردخون معدن استعداد و قهرمانان متعدد است و ورزشکاران، مربیان، هیات های ورزشی در این عرصه حضور چشمگیر و فعال دارند و همواره در مسابقات و میادین مختلف داخلی و بین المللی افتخار آفرینی کرده و پرچم بخش را به اهتزاز در می‌آورند.

فرماندار دیر  بیان کرد: ورزش و ورزشکاران با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و همه باید دست به دست هم داده تا نسبت به شناسایی و رفع مشکلات پیش رو اقدام نماییم.

وی در همین راستا با اشاره به پیگیری پروژه های متوقف شده ورزشی بخش بردخون گفت: همه تلاش خود را برای پیگیری مشکلات ورزش این شهرستان به کار می‌گیرم به نتایج خوبی برسد.

وی خواستار پیگیری مسائل ورزش شهرستان با بهره‌گیری از کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان شد و تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان، شاهد گشایش‌های خوبی در  زمینه ورزش وجوانان شهرستان دیر و بخش بردخون باشیم.

مسئول نمایندگی اداره ورزش و جوانان بخش بردخون با اشاره گزارشی از وضعیت نامطلوب و مشکلات ورزشی منطقه بردخون گفت: چهار سال بدون یک ریال کمک به ورزش بردخون و با کمک علاقه مندان و خیرین ورزش بردخون را زنده نگه داشتیم و با وجود مشکلات فراوان، جوانان بردخون مقام‌هایی در استان کسب کردند که در تاریخ ورزش بخش، بی سابقه بود.

صادق نظری  با بیان اینکه حق ورزش بردخون این شرایط موجود نیست و توازنی بین امکانات موجود و تخصیص اعتبار در مرکز شهرستان و بخش برقرار نیست، خواهان توجه ویژه به ورزش بردخون شد.

وی گفت: جوانان، ورزش دوستان و نمایندگان تیم ها و هیات های ورزشی مشکلات ورزش را به گوش فرماندار مردمی رساندند.

دلدادگان مکتب محرم در گناوه بیرق عزای حسینی برافراشتند

 همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ، پرچم عزای حسینی در اماکن مذهبی و سطح دو شهر گناوه و بندرریگ و روستاهای این شهرستان باحضور پرشور دلدادگان مکتب محرم در آیین های ویژه‌ای برافراشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان گناوه همزمان با سایر نقاط کشور  حال و هوای محرم به خود گرفت و شور و شعور حسینی وصف نشدنی در محلات و نقاط مختلف این شهرستان  با وجود گذشت بیش از یکهزار سال از عاشورای امام حسین(ع)، تجلی و نمایان می شود.

شیفتگان اباعبدالله الحسین(ع) در این دیار از دیرباز در ایام محرم با تدارک برنامه‌های مذهبی و آیین های سنتی برجای  مانده از نیاکان خود که قدمت دیرینه دارد این ماه  حزن و اندوه و بزرگ ترین حماسه تاریخی را در کربلا براساس آیین های سنتی گرامی  می‌دارند.

آیین برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در اولین شب ماه محرم، در  چندین حسینیه و مسجد شهر و روستاهای گناوه و بندرریگ با حضور  ارادتمندان  اباعبدالله الحسین ( ع ) براساس سنت های برجای مانده از گذشتگان برگزار شد.

در این آیین‌ها  که همراه با سنج و دمام سنتی همراه بود،  مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی و چاووش خوانی پرداختند و حاضران با سینه زنی در ماتم سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کردند.

 برپایی موکب ، سینه‌زنی سنتی، سنج‌ دمام و آئین های سنتی ،  ایستگاه‌های توزیع شربت، پخت شیرینی محلی و غذاهای مختلف به عنوان نذری بین عزاداران  از  عمده برنامه ها و سنت‌های دیرینه مردم این شهرستان در ماه محرم است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: مردم این شهرستان از دیرباز تاکنون در مناسبت‌های مذهبی باحضور پرشور و شعور خود به ویژه ماه محرم و صفر ،  ارادت خودرا به خاندان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) ابراز می‌دارند.

حجت الاسلام عباس پارسایی  افزود: به منظور هرچه باشکوه بهتر برگزارشدن ماه محرم بویژه دهه آخر این ماه، جلسه هماهنگی با حضور هیات های مذهبی، کانون مداحان و متولیان موکب ها  و همچنین نیروی انتظامی تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد.

فرماندار دشتی: ۹۸ درصد سدها و سازه های آبی این شهرستان آبگیری شد

بوشهر-ایرنا- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: بر اثر بارش های سامانه مونسون در روزهای گذشته بیش از ۹۸ درصد سدها و سازه های آب این شهرستان آبگیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی بحرانی روز  شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی بحران شهرستان دشتی افزود: بارش های کم سابقه  سامانه مونسون در این فصل از سال در سطح شهرستان دشتی  که باعث پر شدن سدها و سیل بندها و سازه های آبخیز داری شد  خوشحالی و امیدواری کشاورزان و دامداران را در پی داشته است.

وی از تلاش‌های شبانه روزی دستگاههای اجرایی و ستاد مدیریت بحران  در امداد رسانی ، خدمات رسانی و مدیریت وضعیت بارش های سیل آسا در برخی نقاط شهرستان قدردانی نمود و افزود:  علی رغم بارش ۸۸ میلیمتری باران در برخی نقاط شهرستان این بارندگی کمترین حوادث و خسارت‌ها را در پی داشته است.

فرماندار دشتی ادامه داد: بیشترین خسارت در حوزه راه های ارتباطی و نقاط کوهستانی شهرستان بود که با تلاش ماموران  راهداری ،شهرداری و دهیاری ها در کمترین ساعت بعد از وقوع سیل تمامی مسیر های ارتباطی بازگشایی و تردد  در آنها جاری شد.

وی با قدردانی  از تلاش های امدادگران هلال احمرافزود: با تلاش امدادگران هلال احمر ۵۰ خانوار آسیب دیده از سیل در سطح شهرستان امداد رسانی شد و شهرداری خورموج نیز مشکل آبگرفتکی تعدادی واحدهای مسکونی در شهر خورموج را برطرف کرد.

وی اضافه کرد : در برخی نقاط شهرستان خسارتی به محصولات باغی و کشاورزی وارد شده که توسط کارشناسان در دست بررسی است .

وی از شوراهای اسلامی ، دهیاران و دستگاه‌های اجرایی خواست با اطلاع رسانی مردم را برای بیمه کردن محصولات کشاورزی و اماکن مسکونی تشویق و ترغیب کنند.

فرماندار دشتی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی و ستاد مدیریت بجران استان باید  همچنان اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و دستگاههای اجرایی شهرستان در حال آماده باش کامل باشند.

وی از مردم خواست از تردد های غیر ضرور و حضور در نقاط پر خطر حاشیه رودخانه ها و آبراههای فصلی و صعود کوهنوردان و ورزشکاران و دامداران به ارتفاعات و مراتع شهرستان خودداری کنند.

توزیع ۲۵۰۰ پرس غذای گرم میان آسیب دیدگان ناشی از سیل در استان بوشهر

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان بوشهر گفت: گروه‌های جهادی با همکاری بنیاد احسان این ستاد با برپایی آشپزخانه سیار اقدام به پخت و توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم برای آسیب دیدگان ناشی از آبگرفتگی‌های شهرستان دشتستان کردند.

سید محمد حسن تقی زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزون براین  ۵۰۰ تخته پتو، ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ساعته و چندین هزار بطری آب معدنی و مقدار زیادی  ماسک و مواد ضد عفونی کننده بعنوان نیازهای اولیه خانوارهای آسیب دیده توزیع شده است.

وی مجموع کمکهای بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان بوشهر در این خصوص را بالغ بر ۶میلیارد ریال برآورد کرد.

درخشش دانش آموزان استان در نخستین جشنواره فرهنگی استعدادهای درخشان

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پردیس زارع و یکتا سادات مکی از دانش‌آموزان فرزانگان بوشهر موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم در نخستین جشنواره هنری مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور شدند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز شنبه به نقل از کاوه امیری اعلام کرد: پردیس زارع در رشته انیمیشن و یکتا سادات مکی در رشته نقالی به ترتیب رتبه اول و دوم کشور در نخستین جشنواره هنری مدارس استعدادهای درخشان کشور را از آن خود کردند.

اولین جشنواره هنری مدارس سمپاد در رشته‌های انیمیشن، نقالی و عکاسی به میزبانی استان خراسان جنوبی برگزار شد.