به گزارش ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان سامانه صدای هیات آغاز به کار کرد، رسالت این سامانه رسیدگی به مشکلات هیاتهای مذهبی و پیگیری امور جاری این تشکیلات مردمنهاد و همچنین پیگیری گزارشهای مردمی در این حوزه است.
صدای هیات طرحی است که از دو سال پیش توسط سازمان هیات و تشکلهای دینی و سازمان تبلیغات اسلامی، بهمنظور دریافت نظرات مردم و هیاتهای مذهبی راهاندازی شده و اکنون در سال سوم نسخه بهینه یافته آن آغاز به کار کرده است.
این سامانه در دو بخش ویژه مسئولان هیأت و عموم مردم عزادار مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و تمرکز آن به طور ویژه بر روی برگزاری مراسم و آئینهای تعزیت و تهنیت اهلبیت علیهمالسلام، به ویژه ماه محرم به عنوان مهمترین و پرمخاطبترین مراسم قرار گرفته است.
مسئولان و مدیران هیاتهای مذهبی میتوانند در کنار ارائه پیشنهادها و انتقادات خود در حوزه فعالیت های خود، مشکلات و موانعی که در برگزاری برنامههایشان وجود دارد و به پیگیری حقوقی و سازمانی نیاز دارد، از این طریق به گوش خدمتگزاران خود در سازمان هیات برسانند تا از این روش مسائل بهوجودآمده حلو فصل شود.
همچنین مردم و مخاطبان هیاتها میتوانند در کنار انتقال پیشنهادها و انتقادات خود در حوزه برگزاری مراسم عمومی، در صورت داشتن گزارش و یا انتقادی از برگزاری مراسمی خاص در محل خود به این سامانه مراجعه کنند تا خدمتگزارانشان در سازمان هیات به حل آن موضوع کمک کنند.
علاقه مندان برای ارتباط با سامانه صدای هیات میتوانند عدد ۱ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کرده و یا به وبگاه اینترنتی صدای هیات مراجعه و نظرات، گزارشها و یا مشکلات خود را در این سامانه مطرح کنند.