به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر همین اساس قرارداد تامین مالی این پروژه منعقد شده است.
وی با بیان اینکه اتصال شمالیترین و جنوبیترین نقطه اصفهان و سپس به شهر بهارستان از طریق مترو ضروری است اضافه کرد: از سوی دیگر برای تکمیل خط یک متروی اصفهان هم مبلغ مناسبی تخصیص یافت.
رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در این کلانشهر افزود: بر همین اساس بیش از ۴۰ درصد بودجه در حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده است.
نورصالحی با اشاره به اتوبوسرانی در اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری سال گذشته با کسب موافقت شورای شهر ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خرید و امیدواریم این اتوبوسها امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.
وی تصریح کرد: هدف ما این است که تا اول پاییز امسال یک هزار دستگاه اتوبوس فعال در شهر تردد کند تا میزان انتظار مسافران در ایستگاهها کاش یابد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شفافیت در عملکرد بعنوان رویکرد این نهاد افزود: برای مثال نحوه محاسبه مبالغ مربوط به پروانه ساختمانی و دریافتی از مردم مبهم و سلیقهای و در برخی موارد ناسالم بود و ما با تشکیل جلسات با مدیران شهری این رویه را اصلاح کردیم تا جایی که دریافت خارج از مصوبات شورا کاهش یافته و یا به صفر برسد.
نورصالحی شفافیت درآمد شهرداری اصفهان را افزون بر ۹۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: افرادی همچون واسطهها در دریافت ارقام گوناگون دخالت میکردند اما با فرایندهای الکترونیکی فعالیتشان کم و حتی با شماری از آنان برخورد شد.
رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: ساماندهی ورودیهای میدان نقش جهان، ایجاد مبلمان شهری و رفع نازیباییهای آن در دستور کار قرار گرفته است.
رسول میرباقری با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی افزود: همچنین مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به صورت پهنهای و نه خطی از جمله دیگر برنامهها به شمار میرود.
وی با بیان اینکه شماری از فعالان میراث فرهنگی در زمینه احیای بافت تاریخی فعالیت خوبی داشتند، اضافه کرد: آنان بدون شعار، تعدادی از خانههای تاریخی را بهسازی کردند، اگر به داد این اماکن نمیرسیدیم نابود میشدند.
این عضو شورا با بیان اینکه سرمایههای تاریخی شهر تابحال به صورت جزیرهای و توسط مدیریت مناطق نگهداری میشد، اگر وزارت کشور برای قرار گرفتن معاونت بافت تاریخی و گردشگری در چارت شهرداری موافقت کند شرایط بهتری برای حفظ این آثار بوجود خواهد آمد.
به گزارش ایرنا، خط ۲ متروی اصفهان که از سال ۹۴ آغاز شد قرار بود هفت ساله اجرا شود که بدلیل تنگناهای مالی و افزایش چشمگیر هزینه ساخت، تاکنون محقق نشده است.
وی با بیاناینکه ۱۴ کیلومتر از خط ۲ مترو در اولویت اجراست، ادامه داد: این خط که ۲۳ ایستگاه دارد به طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر از شهرک دارک یا امام حسین (ع) در شمال محله زینبیه آغاز میشود، سپس به سمت جنوب، ایستگاه حافظ را به سمت خیابان آمادگاه دور میزند و پس از آن به مسیر متروی غربی- شرقی منتهی میشود.
کلانشهر اصفهان با ۱۵ منطقه شهرداری افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.