کرمان - ایرنا مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اسکان سیل زدگان در چهار حسینه شهر رفسنجان گفت: بلافاصله پس از دستور وزیر کشور اسکان اضطراری در روستای کوثر ریز رفسنجان آغاز شده است. 

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، رضا فلاح در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در رفسنجان ضمن قدردانی از توجه ویژه وزیر کشور به این جمعیت افزود: بیش از پنج هزار و ۷۰۰ نفر متاثر از سیل و بارندگی طی ۶ روز گذشته تاکنون امدادرسانی شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ شهرستان در استان کرمان درگیر سامانه مونسون شده است، افزود: اسکان اضطراری، رهاسازی خودروهای گرفتار در سیل، تخلیه آب منازل، توزیع بسته های غذایی و اقلام امدادی از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف استان کرمان است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به رهاسازی ۲۰۰ خودروی گرفتار در سیل خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۱۰ تیم در امدادرسانی های اخیر حضور یافتند. 

وی با اشاره به کشف ۱۵ نفر مفقودی توسط جمعیت هلال احمر اظهارکرد: ۴۰ دستگاه پمپ موتور جهت پشتیبانی از مرکز استان کرمان و هم چنین یزد وارد کرمان شده است. 

فلاح در پایان از پشتیبانی و همراهی سایر دستگاه های امدادی، امنیتی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و غیره تشکر و قدردانی کرد.