به گزارش خبرنگار ایرنا معروف خسروی روز دوشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال اعلام کرد: از آغاز اجرای طرح قانونمند شدن تردد کامیونهای حامل شن و ماسه به مقصد استان گیلان ۶۱ درصد از مجموع ترددهای ماشین آلات سنگین حامل بار شن وماسه اقدام به دریافت بارنامه کردهاند.
وی اظهار داشت: بر این اساس از مجموع ۴ هزار ۸۲ دستگاه کامیون که در این مسیرتردد کرده اند، تنها ۲ هزار و ۴۵۴ دستگاه کامیون حامل بار شن وماسه اقدام به دریافت بارنامه از شرکت مستقر در ابتدای محور خلخال به اسالم و تردد قانونمند در این محورها کرده اند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال یادآورشد: تیرماه امسال ۳۱۶ دستگاه کامیون حامل بار بیتوجه به قانون منع تردد شبانه اقدام به تردد در ساعات ممنوعه و از ساعت ۸ شب الی ۶ صبح از این مسیر کرده اند.
خسروی افزود: درهمین مدت ۵۱ دستگاه کامیون حامل بار شن و ماسه نیز در روزهای تعطیل که از نظر قانونی تردد کامیون های حامل بار شن و ماسه ممنوع اعلام شده اقدام به تردد و حمل بار در این جاده کردهاند.
وی با اشاره به تخریب سطح آسفالت مسیرهای خلخال به استان گیلان یادآورشد: اعتبار مورد نیاز برای ترمیم و بازسازی این محور در دو حوزه استان های اردبیل و گیلان بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال براورد شده که امسال ۳۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی راه در حوزه خلخال و ۴۰۰ میلیارد ریال برای حوزه استان گیلان تخصیص یافته که این اعتبار ظرف دو سال برای بازسازی این محور هزینه خواهد شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال با بیان اینکه از آغاز عملیات اجرایی آسفالت راههای روستایی و بین شهری خلخال تا به امروز ۶ کیلومتر از مسیر راهها زیر پوشش آسفالت جدید رفته است، اظهار کرد: در سال جاری برای آسفالت ۴۶ کیلومتر از راههای ارتباطی روستایی و همچنین روکش آسفالت راههای بین شهری این شهرستان برنامه ریزی شده که در مجموع برای اجرای این حجم از آسفالت ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه خواهد شد.