تهران - ایرنا - نمایشگاه قابلیت‌های دفاعی در تولید و اقتصاد دانش‌بنیان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گشایش یافت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری  در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان این که شرکت های دانش بنیان، اقتدار و ایستادگی را تحقق بخشیدند، افزود: با همکاری و تعامل خوبی که وزارت دفاع و پشتیبانی در حمایت از توانمندی های زیست بوم فناوری و نوآوری، شرکت های دانش بنیان نقشی اثرگذار در صنعت دفاعی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: سهم قابل توجهی از تولیدات فناورانه در این حوزه به کمک این شرکت‌ها تامین شده است.

 توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت دفاعی

محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت این شرکت ها به یاری صنعت دفاعی آمده و زمینه‌ مناسبی را برای اقتدارآفرینی و خودکفایی فراهم کرده است.

وی این نمایشگاه را فرصتی مناسب برای ارتقای سطح تولیدات دانش بنیان در صنعت دفاعی خواند و گفت: حدود هزار و 100 محصول دانش بنیان در حوزه های دفاعی تولید شده است.

وزیر دفاع یادآور شد: درحال حاضر حدود پنج هزار شرکت دانش بنیان با صنعت دفاعی کشور در تعامل و همکاری‌ هستند.

براساس گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نمایشگاه محصولات دانش بنیان مختلفی که در حوزه دفاعی کارآمد هستند از جمله برج های سیار کنترل و مراقبت پرواز،  شیرهای توپی و عملگر تا سایز ۵۶ اینچ، فن محوری برگشت پذیر، مکنده غبارات پرتویی، آزمایشگاه سیار زیستی، جایگاه سیار گاز طبیعی، اتوبوس تمام برقی بومی سازی شده به نمایش گذاشته شده است.