تبریز - ایرنا - سه دانش آموز تبریز که موفق به کسب رتبه های تک رقمی در گروه های آزمایشی کنکور ۱۴۰۱ شده اند پشتکار و تلاش و حمایت خانواده ها را رمز موفقیت خود عنوان کردند.

به گزارش ایرنا،  دانش آموزان تبریزی موفق شدند رتبه های اول گروه آزمایشی زبان های خارجی، دوم رشته علوم انسانی و پنجم رشته علوم تجربی را در کنکور سراسری ۱۴۰۱ کسب کنند.  

بر اساس اعلام سازمان سنجش، کیارش علیزاده رتبه یک گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، مائده ملکی رتبه ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و نگار هاشم زاده رتبه پنج گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کردند.

پشتکار و علاقه به مطالعه رمز موفقیتم در کنکور بود

کیارش علیزاده نفر اول کنکور در گروه آزمایشی زبان های خارجی رمز موفقیتش را پشتکار و علاقه‌مندی به مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در کلاس‌های حضوری و غیرحضوری و آزمون‌های کنکور به صورت محدود حضور یافتم و اندوخته هایم برای رسیدن به این موفقیت استفاده کردم.

وی که زاده ۱۳۸۲ است، اظهار کرد: انتظار کسب رتبه نخست کشوری را نداشتم و در خوشبینانه ترین حالت، رتبه دهم را برای خودم پیش بینی کرده بودم.

علیزاده  که تحصیل کرده مدرسه تیزهوشان استاد شهریار(سمپاد) است، افزود: روزی هشت ساعت مطالعه به صورت برنامه‌ریزی و مفید داشتم و برای انتخاب رشته منتظر اعلام نتایج عمومی رشته ریاضی خواهم ماند اما احتمالا از گروه زبان انتخاب رشته کنم.

وی به پشت کنکوری ها و دانش آموزان توصیه کرد: برای رسیدن به هدفشان تلاش کرده و به خدا توکل کنند.

موفقیتم در کنکور نتیجه تلاش و کوشش خودم و حمایت اساتید، خانواده و دوستانم بود

نفر دوم گروه آزمایشی علوم انسانی نیز رمز موفقیتش را تلاش و کوشش و حمایت خانواده، دوستان و اساتیدش عنوان کرد و گفت: از اینکه نتیجه تلاشم را گرفتم خوشحالم.

مائده ملکی ادامه داد: تا حدودی به کسب رتبه خود امیدوار بودم اما انتظار این رتبه را نداشتم.

وی که در مدرسه فرزانگان یک تبریز تحصیل کرده و کنکور اولی به شمار می رود در مورد رشته مورد علاقه اش در دانشگاه گفت: به احتمال زیاد رشته‌ روانشناسی دانشگاه تهران را انتخاب کنم.  

وی در مورد مدت زمانیکه روزانه برای کنکور درس خوانده خاطرنشان کرد: چون در مقاطع دهم و یازدهم خوب درس خواندم در سال پایانی به مشکل برنخوردم و همه فکر کنکور بودم و روزانه تا ۱۲ ساعت برای کنکور درس می خواندم.

ملکی با اشاره به نقش موثر خانواده اش در این موفقیت، یادآور شد: آنها نقش مهمی در موفقیت من داشتند و استرس نمی‌دادند و همواره تاکید می‌کردند که رتبه ۱۰۰ هزار هم کسب کنم برای آنها قابل قبول است و زحمات بسیاری برای من کشیدند.

رتبه پنجم تجربی: با پشتکار، علاقه مندی و برنامه ریزی به موفقیت رسیدم

رتبه پنجم کنکور تجربی نیز با بیان اینکه انتظارم داشتم نفر اول دوم در این گروه آزمایشی باشم، گفت: پشتکار، برنامه ریزی، زمان بندی و علاقه‌مندی به درس و تحصیل رمز موفقیتم در کنکور بودند.

نگار هاشم زاده افزود: به مدت سه سال تفریحاتم را کنار گذاشتم تا با تمام توانم در کنکور شرکت کنم.

وی گفت: روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت برای مطالعه کنکور اختصاص داده بودم و سه سال این برنامه را دنبال کردم.

هاشم زاده نیز دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان فرزانگان(سمپاد) به پایان رسانده و برای تضمین موفقیت خود از کتاب‌های کنکور و تست نیز استفاده کرده دوست دارد در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهد.