گرگان - ایرنا - امیرهمایون شریفی‌زاده اهل گرگان که رتبه چهارم کنکور ریاضی و فنی ۱۴۰۱ را کسب کرده گفت: هرگز در کلاس‌های آن‌لاین و حضوری کنکور شرکت نکردم و فقط در مقطعی از زمان آمادگی برای حضور در این آزمون، با دوستانم از کلاس خصوصی معلمان دبیرستان استفاده کردم.

وی روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: با تجربه‌ای که از شرکت در کنکور به دست آوردم معتقدم نباید دانش آموزان خود را درگیر شرکت در کلاس کنکور و استفاده از کتاب‌های خاص کنند بلکه می‌توانند با هدف‌گذاری دقیق و استفاده از منابع کافی، با شروع مطالعات از تابستان برای قبولی در رشته مورد علاقه تلاش کنند.

نفر چهارم رشته ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۱ ادامه داد: از تابستان سال گذشته با مطالعه روزانه حدود چهار ساعت، درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم و در ۲ ماه منتهی به برگزاری آزمون، مدت زمان مطالعه و مرور کتاب و منابع را به ۹ ساعت افزایش دادم.

در کنار مطالعه منابع درسی از یاد خدا غافل نبودم

شریفی‌زاده ادامه داد: در کنار مطالعه منابع درسی از یاد خدا غافل نبودم و در کنار آماده‌شدن برای حضور این رقابت هر ماه یک بار قرآن کریم را ختم می‌کردم و کسب این رتبه را از برکت معنویت قرآن و نماز می‌دانم.

وی افزود: پس از شنیدن خبر کسب رتبه چهارم کنکور، نفس راحتی کشیدم چون به گمانم توانستم پاسخ زحمت خانواده و به خصوص مادرم را که قریب یکسال همه اسباب آرامش و تمرکزم برای کسب این رتبه را فراهم کرد بدهم و شرمنده آنان نشوم.

شریفی‌زاده ادامه داد: هدف اولم از شرکت در کنکور امسال و برنامه‌ریزی برای کسب رتبه عالی در این رقابت علمی، تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر یکی از دانشگاه‌های برتر کشور بود که به لطف کسب این رتبه، به هدف برزگ و مهم زندگی دست پیدا خواهم کرد.

بیش از یک میلیون ۱۵۷هزار داوطلب مجاز معادل ۸۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی شدند که حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال جاری پذیرش می‌شوند.