قزوین – ایرنا – رییس هیات تکواندو استان قزوین گفت: پرنیا سلمانی بانوی تکواندوکار قزوین در مسابقات نوجوانان جهان به میزبانی بلغارستان به نشان نقره دست یافت.

مهدی طاهرخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت های تکواندو جهان در شهر صوفیه با حضور ۴۱ تکواندوکار نوجوان برگزار شد.

وی اضافه کرد: این تکواندوکار قزوینی در وزن منفی ۴۴ کیلوگرم در این رقابت ها حریفانی از برزیل، لهستان، ژاپن و چین تایپه را شکست داد و مدال برنز خود را با حضور در مرحله نیمه نهایی و فینال قطعی کرد.

این مسوول ورزشی افزود: سلمانی در فینال این رقابت ها در دیداری جذاب و تماشایی با نتیجه ۲ بر یک  مقابل حریف  تایلندی شکست خورد و مدال نقره مسابقات را به دست آورد.

وی گفت: هدایت تیم ملی نوجوانان در گروه دختران در این رقابت ها برعهده فاطمه صفرپور سرمربی قزوینی بود.

طاهرخانی با اشاره به درخشش دیگر مربی استان در رقابت های بین المللی، افزود: تکواندوکاران نونهال دختر  ایران با مربیگری پروین کشاورز مربی قزوینی تیم ملی با کسب چهار طلا، یک نقره و یک برنز موفق شدند در رتبه نخست رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی صوفیه بایستند.

وی افزود: در پنجمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نونهالان جهان ۶۶۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور جهان در شهر صوفیه به رقابت پرداختند.