همدان- ایرنا- فرماندار تویسرکان گفت: رهاورد سفر رییس جمهور برای تویسرکان یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان معادل ۲۰ برابر اعتبار استانی این شهرستان است.

‍ به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرمانداری تویسرکان «حسین افشاری» با اشاره به سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان در ششم مرداد ماه افزود: این اعتبار برای طرحهای تکمیل سد خرمرود، چهارخطه تویسرکان به کنگاور، تکمیل ایستگاه باباکمال، تکمیل سالن باستانی، تکمیل مجموعه ورزشی بانوان، تکمیل شبکه فرعی و اصلی شهر تویسرکان، تکمیل تصفیه خانه آب سد سرابی، تکمیل مجموعه ورزشی کارگران پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تامین و تقویت برق نواحی صنعتی، تامین سیستم گرمایشی مدارس، نوسازی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس از دیگر طرحهایی هستند که در سفر رییس جمهور اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان تویسرکان تصویب ۱۴ طرح اقتصادی با ۹۱۶ میلیارد تومان اعتبار را از برکات سفر دولت سیزدهم به استان همدان برای شهرستان تویسرکان دانست و افزود: وزارت نیرو مکلف شده طی ۲ سال آبگیری سد خرمرود را انجام دهد اما در تلاش هستیم تا زمستان کار شروع شود تا سال آینده سد خرمرود و مجتمع آبرسانی روستاهای بالادست سد سرابی فعال باشند.

افشاری اعتبار عمرانی امسال شهرستان تویسرکان را ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران (پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

سفر پربرکت رییس جمهور به استان همدان در مجموع ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای ۱۷۹ طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف است.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.