به گزارش ایرنا از سازمان ثبت احوال کشور، هاشم کارگر با اشاره به ضرورت بررسی مسائل و مشکلات موجود بر آسیب شناسی موضوعات برای ارائه خدمات بهتر به مردم و جامعه تاکید کرد: باید با روحیه انقلابی و کار جهادی برای حل مشکلات کشور تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه باید موضوعات موجود را آسیب شناسی کنیم و ضمن جلوگیری از موازیکاری برای حل مسائل کشور دست به دست یکدیگر دهیم، افزود: هر چه شرایط در دستگاهی بهتر شود، خدمات بهتری ارائه خواهد شد و در نتیجه رضایتمندی مردم نیز افزایش مییابد.
کارگر تصریح کرد: بحث پردازش اطلاعات هویتی از اهمیت ویژهای برخوردار است و اطلاعات هویتی موجود در سازمان ثبت احوال کشور در مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار مثمر ثمر و کار ساز است.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه باید نیازهای کشور را شناسایی و در راستای حل آنها گام برداریم، افزود: بحث نیازسنجی مسائل کشور و جامعه در خصوص مسایل هویتی و امور مرتبط با آن در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور قرار دارد.
وی بر شناسایی ظرفیتهای موجود در کلیه ادارات در سراسر کشور و استفاده از آنها برای ارتقا سطح رضایتمندی مردم تاکید کرد.
کارگر بر اهمیت سرمایه های انسانی، تلاش در جهت توسعه و نگهداری این سرمایه و کوشش در راستای ارتقاء انسجام سازمانی و اعتلای جایگاه نهاد ثبت احوال در نظام اداری کشور و نیز در منظر اجتماعی تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان ثبت احوال کشور علاوه بر تشخیص و شناسایی نیازها، ایجاد توانمندیهایی برای کشور با توجه به منابع اطلاعاتی و هویتی در سازمان به جهت شناساندن ظرفیتها و اهمیت جایگاه سازمان در جامعه است، افزود: مبحث پردازش اطلاعات از اهمیت ویژهای برخوردار است و اطلاعات هویتی موجود در سازمان ثبت احوال کشور در مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار مثمر ثمر و کار ساز است.
ارائه خدمات موثر کسب و کار با دولت الکترونیک
کارگر با اشاره به کمک سازمان ثبت احوال کشور به ارتقای تسهیل فضای کسب و کار در کشور، گفت: سازمان ثبت احوال کشور گام به گام با دولت در مسیر تبدیل شدن به سازمانی کاملا الکترونیکی در حرکت است و در این راستا گامهای قابل قبولی برداشته است؛ به نحوی که انشالله به زودی یکی از پیشروترین سازمانها در جهت تحقق دولت الکترونیک در کشور خواهیم بود.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه مدیران باید مراقب تمجیدها و تعریفهای نابجا و فریبنده باشند و به موضوع به عنوان یک موضوع اثر گذار در جهت بهینه شدن امور نگاه کنند، گفت: نقد منصفانه موجب توفیقات بیشتر در دستیابی به اهداف کلان سازمان و کشور خواهد شد.
وی اظهارکرد: وقتی مسئول میشویم باید انتقادپذیر باشیم، بنابراین در سازمان ثبت احوال نیز افراد و مخصوصا مدیران از نقد منصفانه و کارآمد برای پیشبرد اهداف خود باید استقبال کنند.
بهرهگیری از ظرفیت نمازهای جمعه و مساجد در راستای حل مشکلات مردم
کارگر با اشاره به اینکه بهرهگیری از ظرفیتهای کشور مانند نماز جمعه و مساجد برای خدمترسانی به مردم باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: باید از همه ظرفیتهای موجود نظیر نمازهای جمعه و جماعت، مساجد، هیأتها، علما و افراد قابل اعتماد مردم در جهت شناسایی مشکلات و بهبود وضعیت خدمات به مردم شریف استفاده کنیم.
معاون وزیر کشور با اشاره به تلاش در جهت ارتقاء سطح رضایتمندی مردم با استفاده از سنجش عمومی، افزود: عملکرد سازمان ثبت احوال کشور را میتوانیم از طریق حضور در میان مردم ارزیابی کنیم و در راستای بهبود وضعیت و حل مشکلات گام برداریم.
وی با تاکید بر اینکه سازمانهای خدماتی در حاکمیت باید با بدنه جامعه گره بخورند، افزود: درواقع هر میزان به مردم نزدیکتر شویم موفق تر عمل خواهیم کرد. سنجش عمومی سازمان ثبت احوال کشور از برنامههای اولویت دار این سازمان ایت.
تشکیل گروههای تخصصی در استانها برای حل مشکلات مردم
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به گرامیداشت و پیش رو بودن هفته دولت، با تاکید بر اینکه گروههایی داوطلبانه برای بررسی مشکلات مردم و حل آن تشکیل شوند، گفت: این موضوع در استانها نیز باید فعال شده تا مشکلات مردم بررسی و حل شود.
وی با اشاره به چاپ گزارش عملکرد سازمان ثبت احوال در هفته دولت افزود: باید عملکرد خود را در سال گذشته ارزیابی کرده و برای پیشبرد اهداف سازمان با همت و تلاش بیشتری عمل کنیم.