کرج- ایرنا- استاد حوزه علمیه قم گفت: ولایت مداری و بصیرت افزایی از درس های مهم ماه محرم و مکتب عاشورا است که باید برای یادگیری و عمل به آن تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام « حسین حیدرنیا » روز چهارشنبه در نشست عزاداری دهه اول محرم فرهنگیان استان البرز اظهارداشت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با قیام خود درس های زیادی به ما آموخت  که موجب نجات امت اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه از واقعه کربلا باید درس بگیریم تا هیچگاه از ریسمان امامت و ولایت جدا نشویم، خاطرنشان کرد: سعات بشر در گام برداشتن دراین مسیر است که ماه محرم آن را برای ما انسان ها یادآوری می کند.

وی بیان داشت: هیچ بهانه ای از ما برای اینکه پای ولایت نایستیم، پذیرفته نیست و اگر این کار را انجام بدهیم مانند همان قشری خواهیم بود که به بهانه های مختلف نظیر زن و فرزند، مال و قوم و عشیره، امام حسین (ع) را در واقعه عاشورا تنها گذاشتند.

حیدرنیا به فلسفه آفرینش انسان از سوی خداوند متعال پرداخت و یادآور شد: بندگی کردن یعنی آنچه که خداوند خوب و نیک می‌داند انجام بدهیم و آنچه که خدا نازیبا می‌بیند ترک کنیم که این مهم را در حرکت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در قیام عاشورا به خوبی مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: بهانه خلقت ما نیز طبق همین ایات مبارک قرآن کریم وجود حضرت رسول (ص) است و خداوند برای راهنمایی ما پیامبران و ائمه اطهار (ع) را مربی و راهنما قرار داد تا مسیر را به بیراهه نرویم.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) فرموده اند من برای هوای نفس و پست مقام قیام نکردم بلکه قیام کردم تا امور امت جدم را اصلاح کنم و امربه معروف نهی از منکر کنم و سیره جدم را احیا کنم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام حسین (ع) به کربلا آمد تا بگوید مسیر ولایت و امامت جانشین پیامبر مسیر کمال انسانی است و اگر به کربلا نمی آمد و قیام نمی‌کرد امر امام و ولی از بین می‌رفت.

وی قیام امام حسین(ع) را جهاد تبیین و مرزبندی میان اسلامی ناب محمدی و اسلام انحرافی برشمرد و تاکید کرد: این قیام فرصتی برای معرفی دشمنان و مخالفان اسلام بود.

استان البرز ۲۶ هزار فرهنگی شاغل دارد.