شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وقوع بارش‌های رگباری برای هفته آینده خبر داد و گفت: این بارش‌ها همراه با رعد و برق و وزش باد شدید تا به نسبت شدید است.

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت بارش‌ها برای روزهای شنبه و یکشنبه است و اگر چه تمامی نقاط استان را فرا می‌گیرد اما مناطقی از شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان بیشتر تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بارش‌های این سامانه که از قسمت‌های غربی و شمالی وارد استان می‌شود به صورت نقطه‌ای است از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بارش‌های پیش‌رو ادامه بارش‌های توده مانسون نیست، اظهار داشت: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه به تناوب بارش‌های رگباری، وقوع رعد و برق و وزش باد را به ویژه در ساعات بعدازظهر تا شب به دنبال دارد.

نوروزی توصیه کرد تا در این مدت به ویژه در روزهای ابتدایی هفته و تعطیلات پیش رو گردشگران و مردم محلی از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به سبب وزش باد شدید تا به نسبت شدید هیات‌های عزاداری امام حسین (ع) در خصوص علم‌گردانی مراقبت‌های لازم را به کار گیرند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در روزهای اخیر بر اثر بارش‌های تابستانی موسوم به مانسون درگیر سیلاب شد و امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد.