سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: با هدف ارائه خدمات مشاوره ای و راهنمایی انتخاب رشته توسط مشاوران مجرب آموزش و پرورش به داوطلبان مجاز انتخاب رشته، ۱۳ پایگاه انتخاب رشته در سطح استان راه اندازی می شود.

هاشم ناظمی جلال روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به زمان فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور سراسری در شهرستان‌ها و نواحی تابعه استان اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت این پایگاه‌ها از ۱۷ مرداد آغاز و تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی افزود: در این مراکز بهترین و با تجربه ترین مشاوران حضور دارند که ضمن شناخت و تسلط کامل بر اصول، روش ها و قوانین اتنخاب رشته با بهره گیری از نرم افزارهای ویژه و مورد تایید سازمان سنجش همراه با تغییرات لحظه به لحظه سایت سنجش، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را راهنمایی می کنند.

مدیرکل آموزش و پرور کردستان به اولیای داوطلبان هشدار داد: در این ایام مواظب فرصت طلبی برخی از افراد و موسسات سودجو باشند چراکه این افراد تنها باهدف سودجویی اقدام به تبلیغات کذایی و راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته کرده و با دریافت مبالغ هنگفت انتخاب رشته را برای دانش آموزان انجام می دهند.

وی همچنین به دانش آموزان و اولیای آنان توصیه کرد: به پایگاه انتخاب رشته وابسته به آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان مراجعه کرده و از مشاوره تحصیلی مشاوران استفاده کنند؛ چراکه این مراکز صرفا باهدف کمک به دانش آموزان در انتخاب رشته صحیح راه اندازی شده است.

در کنکور سراسری ۱۴۰۱ تعداد ۲۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب در استان کردستان در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه با هم رقابت کردند.