به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی (شاتا)، «منوچهر منطقی» در این احکام انتصاب ضمن اشاره به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده این افراد، امید ساعی را به سمت مشاور و دستیار ویژه خود و همچنین ابوالفضل خلخالی و پویان احمدیزاده را بنا به پیشنهاد مدیرکل دفتر صنایع خودرو، به سمت معاون مدیرکل و رئیس گروه فناوری و نوآوری دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرده است.
منطقی در حکم انتصاب امید ساعی به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون صنایع حمل و نقل آورده است: انتظار دارد با بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود و همکاری مؤثر ارکان مرتبط درون و برون سازمانی، در انجام بایسته وظایف محوله، بهویژه همافزایی، توسعه ارتباطات اجتماعی و فراهم سازی زمینه مشارکت ذینفعان و تشکلهای صنفی و تخصصی در نظام تصمیم سازی حکمرانی صنعتی، آسیب شناسی مسائل و مشکلات و رفع موانع فضای کسب و کار فعالان اقتصادی صنایع حمل و نقل اهتمام کند.
معاون وزیر صمت در مورد حملونقل و صنایع خودرویی، در احکام انتصاب ابوالفضل خلخالی و پویان احمدی زاده متذکر شده است: انتظار میرود با اتکا به پشتوانه علمی شما و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی کشور در مسیر دانش بنیان شدن صنعت خودرو کوشا باشید.
براساس این گزارش، «امید ساعی» متولد سال ۱۳۵۶، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و کارشناسی مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) است و از سال ۱۳۹۷ تا کنون، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بوده است.
همچنین معاونت توسعه مدیریت و منابع و دبیری هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران، مدیریت ارتباطات، تعالی سازمانی و طرح و برنامه شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات کاوه خودرو سایپا، مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت تولید رینگ سایپا، عضویت هیات مدیره شرکت پرشیا فاوا گسترش، مشاور رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، مشاور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران، رئیس گروه مطالعات و پیگیری طرحها و لوایح معاونت هماهنگی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور معاون حقوقی، امور مجلس و استانها و دبیر ستادهای معین بخش صنعت و معدن و پیگیری مصوبات سفرهای استانی وزارت صنایع و معادن، را در کارنامه فعالیت خود دارد.
«ابوالفضل خلخالی» متولد سال ۱۳۶۰ و دانش آموخته دکتراو کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات است. هم اینک عضو هیأت علمی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو و مدیر مرکز شبیهسازی و طراحی بهینه خودروی دانشگاه علموصنعت ایران است، از تجربههای متعددی در مسئولیتهای مدیریتی و مشاورهای در دانشگاهها و صنعت خودروی کشور برخوردار است.
«پویان احمدی زاده» نیز متولد سال ۱۳۶۴ و دانش آموخته دکترای مهندسی خودرو از دانشگاه علم و صنعت ایران است. دارای سوابق همکاری در شرکتهای خودروسازی زامیاد و رنو پارس است، از سال ۱۳۹۵ بهعنوان مدیرعامل شرکت دانش بنیان گروه توسعه خودروهای الکتریکی بنا شریف در حوزه طراحی، توسعه و ساخت وسایل نقلیه برقی سبک فعال بوده است.
طبق اعلام وزارت صمت، از نیمه اسفند سال گذشته و پس از انتصاب منوچهر منطقی بهعنوان معاون صنایع حملونقل و عبدالله توکلی لاهیجانی در مسئولیت مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، راهبردهای تحول صنعت خودرو در حوزههای ارتقا فناوری و نوآوری در طراحی و ساخت خودرو، اصلاح ساختار مالی و سهامداری شرکتهای خودروسازی، ارتقای توانمندی و همافزایی خودروسازان و تأمین کنندگان، اصلاح ساختار زنجیره ارزش و ارتقاء جایگاه ایران در زنجیره ارزش بینالمللی صنعت خودرو در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.
همچنین ترسیم نقشه راه توسعه پلتفرمهای کلیدی و آغاز حرکت به سمت دانشبنیان شدن صنعت خودرو، تثبیت جریان تولید پس از سه سال و افزایش چهار برابری تولید خودروی کامل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعریف پلتفرم، اتمام طراحی مفهومی و ساخت پیش نمونه (پروتوتایپ) برای ارزیابی فنی اولیه خودروی اقتصادی، توقف تولید سه خودروی قدیمی و تولید سه خودروی جدید با کیفیت مطلوب، ساخت و نصب قوای محرکه اتوبوس برقی با همکاری ۱۰ شرکت دانشبنیان و تمهید مقدمات انعقاد قرارداد تولید ۲۰۰ دستگاه با حمایت وزارت کشور، طراحی و توسعه خودروی برقی اقتصادی بر اساس پلتفرمهای (بنسازههای) داخلی خودروسازان، توسعه فناوری اجزا کلیدی خودروهای متصل و خودران با محوریت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی از اقدامات اصلاحی و اجرایی معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت متناظر با فرامین هشت مادهای رئیس جمهور در طی چهار ماه گذشته است.
در این مدت، معاونت صنایع حملونقل، برنامهریزی و پیگیریهایی را در راستای کاهش محسوس تعداد خودروهای ناقص شرکتهای خودروسازی، تدوین پیشنهاد واردات خودرو به مثابه ابزار سیاستگذاری برای توسعه فناوریهای جدید، گسترش صادرات، جذب سرمایه گذاری، نوسازی حمل و نقل عمومی و زمینه سازی برای تولید خودروهای اقتصادی در کشور، تدوین برنامه صادرات شرکتهای خودروسازی، شفاف سازی جریان عرضه با ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و ارائه طرحهایفروش خارج از قرعه کشی و فروش فوری خودروسازان پس از سه سال متوالی و پیگیری اخذ مصوبه شورای اقتصاد به منظور استفاده از تسهیلات قانون رفع موانع تولید برای خروج خودروهای فرسوده تجاری صورت داده است.
برنامهریزی برای تکمیل زیرساختهای آزمونهای استانداردهای ۸۵ گانه اجباری، ارتقاء سطح کیفیت قطعه سازان و رفع مغایرتهای کیفی برخی قطعات، درج قیمت تمام شده کارخانه روی قطعات یدکی باکیفیت توسط شرکت اصلی یا نمایندگی اصلی، مبارزه با قاچاق قطعات یدکی، تعریف پروژههای بهبود کیفی در هریک از خودروسازان داخلی، ممانعت خودروسازان از ورود قطعات بی کیفیت به خط تولید تا زمان ارتقای کیفیت به استانداردهای خودروساز، ابلاغ افزایش گارانتی ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر به شرکتهای خودروسازی و اصلاح ساختار واگذاری سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا به بخش غیردولتی از دیگر اقدامات معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهار ماهه نخست سال جاری بوده است.
همچنین هفت کارگروه تخصصی در زمینههای مختلف متشکل از نخبگان صنعتی و دانشگاهی تحت نظارت شورای راهبری تحول صنعت خودرو در معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است که برنامههای تحولی این صنعت را بهطور پیوسته مورد پایش و تحلیل قرار میدهد.