شهرکرد- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: کدورت آب که در پی بارش‌های روز گذشته در استان ایجاد شد، کنترل شده است و تا ساعاتی دیگر به طور کامل برطرف می‌شود.

مراد محمودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های روز گذشته منجر به گل‌آلود شدن منابع آب استان در منطقه چشمه کوهرنگ شد و همین موضوع کدورت آب شرب در شهرهای بهره‌مند از خط انتقال چشمه از جمله شهرکرد را در پی داشت.

وی ادامه داد: با وارد مدار کردن چاه‌ها و افزایش ظرفیت پکیچ‌های تصفیه‌خانه این کدورت تا حد زیادی برطرف شده است و مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند و کیفیت آب به طور کامل پایش و رصد می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به افزایش تانکرهای آبرسانی سیار در استان، تصریح کرد: ۱۰ تانکر از سراسر کشور به مجموع تانکرهای آبرسانی در استان اضافه شده و همچنان آب به طور سیار به مخازن مناطقی از استان از جمله لردگان، شهرکرد، بازفت و سامان انتقال داده می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ۲۰ هزار بسته آب در بین خانوارهای تحت تاثیر سیلاب توزیع شده است و خدمات‌رسانی بدون وقفه به مردم استان تداوم دارد.

به گزارش ایرنا، سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستانهای این استان شد و خسارت‌های بسیاری از جمله حوزه زیرساختی استان به بار آورده است.

در پی این حادثه تاسیسات آب شرب ۱۷۶ شهر و روستای استان آسیب دید و آب آشامیدنی ۹۴ روستا قطع شد که با کمک گروه‌ها خدمات رسانی به این روستا برقرار شده است.