اردبیل - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: خبرنگاران و رسانه ها همیار و یاریگر واقعی محیط زیست هستند.

به گزارش ایرنا حسن قاسم پور روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز اردبیل و دیدار با خبرنگاران این مرکز اظهار کرد: محیط زیست بدون حمایت آحاد مردم به ویژه خبرنگاران و اهالی رسانه به اهداف مورد نظر نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه تهیه پیوست زیست محیطی برای پروژه‌ها و طرح های مهم و بزرگ در راستای اصل پیشگیری از تخریب محیط زیست ضروری است، افزود: تمامی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند.

قاسم پور با اشاره به اینکه مجوزهای زیست محیطی دارای ۲ مرحله احداث و بهره‌برداری است، بیان کرد: تمامی این طرح ها علاوه بر اخذ مجوزهای لازم از مراجع مرتبط به ویژه محیط زیست برای احداث به هنگام بهره‌برداری نیز باید تمامی شروط و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کند چرا که در غیر اینصورت مجوز بهره‌برداری برای آن مجموعه صادر نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: حفاظت و حراست از محیط زیست خط قرمز این اداره کل است. البته این به معنی مخالفت با توسعه نیست و محیط زیست از توسعه پایدار حمایت می‌کند.

قاسم پور با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست، ادامه داد: وجود محیط زیست بکر و سالم موهبت الهی است و باید قدر این نعمت را دانست و در عین حال نباید فراموش کرد که داشتن محیط زیست پاک و عاری از هرگونه آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است.

وی با تبریک روز خبرنگار و تقدیر از زحمات خبرنگاران خبرگزاری ایرنا، گفت: خبرنگاران و رسانه ها همیار و یاریگر واقعی محیط زیست هستند و برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید از ظرفیت این قشر نهایت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه معضلات زیست محیطی استان با تقویت احساس مسئولیت اجتماعی و مشارکت همه دستگاه‌ها حل شدنی است، افزود: خبرنگاران با اطلاع رسانی دقیق و صحیح و آگاهی بخشی آحاد مردم در تقویت احساس مسئولیت اجتماعی و با مطالبه گری از مسئولان نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست دارند.

به گزارش ایرنا ، محمود صارمی" مسئول اسبق دفتر ایرنا در کشور افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور "روز خبرنگار" نامگذاری شود.