بجنورد- ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: کشف سرقت در چهار ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد در استان افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، سردار سعید مطهری زاده روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بخشی از سرقت ها مربوط به سرقت از دستگاه های دولتی و خصوصی است و در این زمینه سهل انگاری و یا بی توجهی نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه از طرف مسوولان انجام گرفته است.

وی با اشاره به مشکل جمع آوری معتادان در سطح استان گفت: پلیس آمادگی دارد تا در صورت تامین زیرساخت های لازم برای نگهداری این افراد، تمامی معتادان را طی ۷۲ ساعت جمع آوری کند.

 فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های ما در زمینه مواد مخدر، افزایش گرایش مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی است و زنگ خطر در این باره به صدا درآمده است.

وی افزود: متاسفانه میزان ورود مواد مخدر صنعتی از شرق کشور افزایش یافته و کشفیات هم در این زمینه رو به افزایش است و در این شرایط نگرانی ها در زمینه افزایش میزان مصرف نیز بالا می رود.  

سردار مطهری زاده در بخش دیگر سخنان خود درباره نگرانی ها از وقوع تصادفات در جاده های استان بدون ذکر آمار در این زمینه گفت: در چهارماهه امسال شمار قربانیان حادثه های جاده ای استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت؛ یک درصد از تصادفات جاده ای استان منجر به فوت، ۲۷ درصد از تصادفات منجر به جرح  و ۷۲ درصد از این سوانح خسارتی بوده است.   

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.