سنندج- ایرنا- مسوول عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان از برگزاری اردوهای جهادی عهد خدمت بسیج دانشجویی در استان خبر داد و گفت: ۵۳ گروه جهادی در تابستان امسال در روستاهای استان ارائه خدمت می کنند.

عمران قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اردو جهادی عهد خدمت تابستان ۱۴۰۱ در مناطق کم برخوردار استان را یک تحول در امر خدمت رسانی خواند و اظهار داشت: بیش از ۳۸۰ دانشجوی بسیجی برادر و خواهر، در قالب ۵۳ گروه جهادی، به صورت یک قرارگاه مرکزی و ۶ قرارگاه فرعی در عرصه های عمرانی، آموزشی، فرهنگی، پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی در این روستاها خدمت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان در مرداد ماه امسال آغاز شده و روستاهای شهرستان های قروه، بیجار، سقز، دیواندره، مریوان و کامیاران میزبان این اردو هستند،   افزود: از مجموع ۵۳ گروه جهادی، ۲۰ گروه شامل ۱۲۰ دانشجوی بسیجی برادر و خواهر از امروز ۱۹ مرداد به روستاهای بخش زرینه شهرستان دیواندره اعزام می شوند.

مسوول عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان با بیان اینکه این دانشجویان بسیجی تاکنون در روستاهای شهرستان های قروه و کامیاران ارائه خدمت کردند، اضافه کرد: اردوهای جهادی در روستاهای بیجار، سقز و مریوان هم از هفته آینده آغاز می‌شود.

قنبری ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این اردو شامل تشکیل کلاس های آموزش قرآن و خلاقیت برای کودکان،   هنرهای دستی و آموزش کارآفرینی و مهارت های اشتغال زایی برای بزرگسالان است.

وی با اشاره به اینکه مناطق هدف توسط گروه های جهادی شناسایی شدند و طی حداقل هفت و حداکثر ۱۰ شبانه روز در آنجا به ارائه خدمت می پردازند، یادآور شد: تیم پزشکی سیار هم در این اردو حضور دارد و تعداد زیادی از روستاهای هر بخش را زیرپوشش خدمات خود قرار می دهد.

مسوول عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان اظهار داشت: علاوه بر تیم سیار پزشکی، بیمارستان صحرایی هم در بخش زرینه ایجاد می شود و طی ۲ روز خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به مراجعه کنندگان ارائه می کند و ویزیت آن برای همه رایگان است.

قنبری ادامه داد: تهیه دارو برای بیماران زیرپوشش نهادهای حمایتی هم چون کمیته امداد امام خمینی(ره) که نسخه پزشکان را از بیمارستان صحرایی داشته باشند هم رایگان است و در صورت نیاز بیماران به عمل جراحی هم دانشگاه علوم پزشکی نهایت همکاری را با آنها دارد.

وی یادآور شد: گروه های عمرانی جهادی هم در بخش زرینه قرار است در زمینه ساخت بیمارستان، درمانگاه و مدرسه وهمچنین پروژه آبرسانی با عوامل احداث این طرح ها طی ۱۰ روز همکاری لازم را داشته باشند و در ساخت آن کمک کنند.

وی از فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، فرماندهان سپاه شهرستانی و مسوولان شهرستان‌های منطقه هدف که همکاری های موثر با گروه‌های جهادی و همچنین در اختیار گذاشتن امکانات و هر آنچه که در توان داشته اند، تقدیر و تشکر کرد.