نوشهر - ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر خبرنگاران را افسران و سربازان جبهه جنگ نرم دانست و گفت: رسانه ها رزمندگان فرهنگی در نبرد خطرناک تر از جنگ سخت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری روز چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در نوشهر افزود : امروز رزمندگان خط مقدم نبرد فرهنگی با دشمن اهل قلم و خبرنگاران هستند که با اطلاع رسانی صحیح و به موقع افکار جامعه را از تهاجم بدون گلوله فرهنگی ولی خطرناک تر دشمن محافظت می کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام، انقلاب و ملت ولایی و شهید پرور ایران، شب و روز با استفاده از جنگ نرم درصدد تغییر اراده، ایمان، اعتقاد و ارزش های دینی و اسلامی مردم هستند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) به نقش ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی نظام در تولید خبر در راستای دفع جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت : با ارائه اخبار مناسب می توان علاوه بر مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی با انعکاس واقعیت‌ها در زمینه موضع، حرکت و راهبردهای دشمن بصیرت افزایی کرد.

وی مجاهدت سربازان خط مقدم مبارزه فرهنگی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در این راستا اصحاب رسانه با مجاهدت ها و خون های صارمی ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری به تعامل و همکاری ایرنا با نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: ایرنا به عنوان یک نهاد خبررسانی با اطلاع رسانی مطلوب و تاثیرگذار از عملکرد مجموعه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر موجب قوت قلب برای ارتقای روز افزون این مجموعه می شود.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) در جریان این بازدید با فرآیند تولید فرآورده های خبری این رسانه دولتی آشنا شد.

به گزارش ایرنا سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، خبرگزاری رسمی و اولین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار خبر و عکس و نیز تولید محصولات رسانه ای – خبری در تاریخ ایران است.
ایرنا که بیش از هشت دهه از تاسیس آن می گذرد در ابتدای راه با عنوان ' آژانس پارس' و با هدف گردآوری، ترجمه و انتشار اخبار ایران و جهان کار خود را آغاز کرد.
از زمان پایه گذاری این رسانه در سال ۱۳۱۳ شمسی به مدت سه دهه آژانس پارس زیر مجموعه ای از تشکیلات وزارت امور خارجه به شمار می رفت اما با آغاز به کار وزارتخانه ای با عنوان اطلاع رسانی در دولت وقت، آژانس پارس زیرنظر این وزارتخانه قرار گرفت و همزمان به خبرگزاری پارس تغییر نام داد.

در دی ماه ۱۳۶۰ نام خبرگزاری پارس با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تغییر یافت و نشان واره ای برای ایرنا برگزیده شد که بیانگر اهداف و رسالت های تازه این خبرگزاری بود.
در این نشان واره، نمادی از خانه ی خدا با نوار تلکس خبری با هم ترکیب شده است تا کار ویژه خبررسانی حقیقت محور و خداجویانه را به تصویر بکشد.