تبریز- ایرنا- مدیر بانک کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شعب بانک کشاورزی استان در چهار ماهه امسال در مجموع ۱۴هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال تسهیلات مختلف از جمله قرض الحسنه، ازدواج، فرزندآوری و توسعه طرح های کشاورزی پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته ۱.۱۵ درصد افزایش دارد.

جواد محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۱۶هزار و ۲۷۸  نفر متقاضی در بخش های مختلف کشاورزی اعطا شده است.

وی افزود: در این مدت بیشترین تسهیلات در بخش دام، طیور، آبزیان و زنبورداری با چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال برای چهار هزار و ۳۵۳ متقاضی پرداخت شد.

محمودی همچنین گفت: بیشترین پرداختی پس از دام و طیور در بخش زراعت با ۲۸۰۰ میلیارد ریال ب.ده که به چهار هزار و ۸۰۰ نفر پرداخت شده است. 

مدیر امور شعب بانک کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: از دیگر بخش های اولویت دار بخش کشاورزی، مکانیزاسیون، صنایع و ادوات کشاورزی و صنایع دستی است، بانک کشاورزی در این مدت در این بخش، بالغ بر ۲ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال به تعداد یکهزار و ۳۵۳ نفر تسهیلات پرداخت کرده است. 

محمودی گفت: شعب این بانک بالغ بر  ۱۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های باغداری به تعداد ۲هزار و ۲۳ مورد و برای خدمات کشاورزی  ۸۰۰ میلیارد ریال  به ۴۹۱ نفر پرداخت کردند. 

پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در بانک کشاورزی آذربایجان شرقی 

وی همچنین با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه بانک کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی در چهار ماهه امسال ۸۴۱ میلیارد ریال به ۸۴۱ زوج تسهیلات ازدواج و به تعداد ۳۶۱ نفر ۱۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری پرداخت کردند.

مدیر بانک کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۱۸۸ واحد گلخانه ای در استان آذربایجان شرقی ۳۲۰  میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند.