همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۲ دانش آموز این استان در مسابقات کشتی کشوری صاحب مدال نقره و برنز شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان «محمود نقوی» افزود: مسابقات ورزشی کشتی دانش آموزی ویژه دانش آموزان پسر متوسطه اول در ۲ رشته کشتی آزاد و فرنگی با شرکت هزار کشتی گیر از ۳۱ استان کشور در ۱۰ وزن، به میزبانی استان خراسان رضوی از ۲ مرداد آغاز شد.

وی با بیان اینکه تیم منتخب استان همدان با حضور ۱۰ کشتی گیر در این رقابت ها حضور یافت ادامه داد: تیم کشتی دانش آموزی استان با حضور محمدحسین شعبانلو، مهدی سلگی، امیرمحمد گرجی، امیرمهدی ترکمان، باربد باقری، امیرسیف فیض الهی، نوید سلگی، یاسین فراهانی، علی غفاری و علی ابوالفتحی ۱۰ نماینده استان بودند.

نقوی خاطر نشان کرد: تیم کشتی دانش آموزی استان همدان به مربیگری سهراب عبدالباقی در این رقابت ها بر روی تشک مسابقه حاضر شدند و در پایان این رقابت ها محمدحسین شعبانلو کشتی گیر وزن ۴۵ کیلوگرم استان موفق به کسب مقام دوم و علی ابوالفتحی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم با کسب مقام سوم مدال های نقره و برنز این رقابت ها را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: منتخبین برای آمادگی و اعزام به مسابقات جهانی دانش آموزی که در کشور چین برگزار می شود، به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

استان همدان حدود ۳۰۷ هزار دانش آموز دارد.