گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: روز خبرنگار فرصت مغتنم بیان نقش تاثیرگذار فعالان این حرفه در راه کمک به روشنگری، تبیین و انتقال ارزش‎‌های جامعه است.

حسینعلی خواجه‌مظفری روز پنجشنبه با حضور در ایرنا گلستان به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: فعالان رسانه‌ای استان برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه الگویی مانند حضرت زینب (س ) را دارند که فریاد مظلومان را در کاخ ظالم‌ترین فرد سر داد.

وی از حضرت زینب (س) به عنوان بزرگترین و صادق‌ترین خبرنگار عالم نام برد و گفت: این بانوی بزرگ واقعیت‌های زمان خود را به خوبی به آیندگان انتقال داد.

وی بر رعایت اخلاق حرفه‌ای در اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: خبرنگار باید به دور از جناح سیاسی، نقش خود را در آگاه‌سازی ایفا کند و انتقال واقعی مسایل و مشکلات مردم به مسوولان و بیان خدمات مسوولان به مردم جزو دغدغه اصلی او باشد.

خواجه مظفری: امسال صحت سنجی ایجاد اشتغال گلستان با سه روش پیامک، تماس تلفنی و حضوری انجام می‌شود و افراد براین اساس می‌توانند میزان ایجاداشتغال در استان را ارزیابی کنند.

به گفته وی امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی باید در استان ایجاد شود که تلاش برای رسیدن به این هدف در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: این اداره کل آمادگی دارد در حوزه اشتغال هماهنگی لازم را با سایر دستگاه‌های مرتبط ایجاد کند.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی در حوزه اشتغال نیازمند کار بیشتر است، زیرا زمانی که درخواست نیرو برای شرکت‌های بخش خصوصی با حقوق اداره کار و بیمه اعلام می‌شود، کمتر کسی تمایل به حضور در این بخش دارد و بخش خصوصی را به این مدل کار ترجیح می‌دهد.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد که ساکنان آن در ۱۴ شهرستان مستقرند.

به گزارش ایرنا، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی همزمان شده است.