ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با قدردانی از احساس مسوولیت رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: رسانه‌ها با تولید محتوا حافظ کرامت شهدا و ایثارگران در فضای مجازی و حقیقی باشند.

به گزارش ایرنا، مهدی فعال روز پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده انقلاب اسلامی در برابر تهدیدهای خارجی و داخلی است، اظهار کرد: نسل جوان باید بداند که برای در امان ماندن از تجاوزهای بیگانگان، در این کشور چه رشادت‌هایی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ اهداف و آرمان‌های شهدا وظیفه‌ای همگانی است و باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگران، یادگاران دوران دفاع مقدس هستند.

به گفته وی، متاسفانه امروز برخی از بدخواهان ملت ایران با بهره مندی از فضای مجازی در تلاش برای سم پاشی و کمرنگ کردن مجاهدت‌های انجام شده توسط رزمندگان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز کشورمان مدیون ایثار و فداکاری شهدا و همچنین صبر و استقامت خانواده‌های آنان است، گفت: مردم ایران همواره نشان دادند که پاسداشت خون شهدا هستند و در این مسیر با احدی تعارف ندارند.

وی زنده نگهداشتن یاد، نام و خاطره شهیدان و تبیین حق این قشر، احیاء، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی را ضروری دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز بارها به تولید محتوا در این رابطه تاکید داشته‌اند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.