«علی مالمیر» روز جمعه در ششمین اتاق فکر گردشگری استان همدان افزود: ماموریت و مسئولیت اتاق فکر گردشگری مطالبه گری عمومی در راستای توسعه و ترویج گردشگری به عنوان یک علم و صنعت حرفه ای است.
وی بر اهمیت برنامه محور بودن برگزاری رویدادها با هدف میزبانی از گردشگران و کسب درآمد جامعه محلی در ازای ارایه خدمات تاکید و خاطرنشان کرد: فرآیند اجرای تورهای آشناسازی که ماه های اخیر در همدان برگزار شد حاصل ارایه راهکارهای اعضای اتاق فکر گردشگری استان برای خروج از رکود دوران کرونا، است.
مالمیر ادامه داد: باید با اشتراکگذاری تجربیات و مهارتها راهکارهای مناسب برای عبور از این مسایل اتخاذ و در سطح ملی و استانی به مدیران تصمیم ساز ارائه و پیشنهاد شود.
وی اظهار داشت: بهرهگیری از تجربیات و مهارت های فعالان و نخبگان گردشگری و استفاده از ظرفیت افراد ایدهپرداز و نوآور، تبادل افکار، بیان آرا، عقاید و همچنین تصمیمسازی و ارائه راهکارهای خلاقانه عملی در راستای بهبود فرایندهای موجود به ویژه در دوران پسا کرونا از اهداف تشکیل اتاق فکر گردشگری است که می تواند پیش از اجرای رویدادها تدوین برنامه ها را با محوریت ذینفع شدن جامعه محلی مدون تر از قبل رقم زند.
در ششمین نشست اعضای اتاق فکر گردشگری استان طرح پیشنهادی که از سوی فعالان گردشگری بخش خصوصی برای اجرای جشنواره شیره پزی مانیزان ارائه شد مورد بررسی و بحث قرار گرفت.
در این نشست نظرات متعدد در زمینه نقاط ضعف و قوت اجرای جشنواره شیره پزی مانیزان برای جمع بندی و حصول نتیجه کارشناسی مطرح شد.
تاکنون ۱۱ دوره جشنواره شیره پزی مانیزان در شهرستان ملایر برگزار شده است و به دلیل شیوع کرونا ۲ سال این جشنواره برگزار نشد.