کرمان - ایرنا - خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به این استان ضمن قدردانی از زحمات دولت سیزدهم گفت: متاسفانه تبلیغات رسانه‌ای انجام شده درخور کارهای بزرگ و اقدامات انجام شده نیست و مردم به صورت کامل از عملکرد دولت و خدماتی که انجام می دهد؛ اطلاع ندارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد شیخ‌بهایی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان با بیان اینکه در بخش تبلیغات و رسانه کم کار شده است افزود: افرادی که در فضای مجازی فعال هستند و رسانه در دست دارند با اطلاع رسانی، خدمات انجام شده دولت را به مردم اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه روابط بین الملل فعال و تراز اقتصادی در دولت فعلی مثبت شده و صادرات بر واردات پیشی گرفته است تصریح کرد: دولت توانسته با تلاش در بخش ها و حوزه های مختلف پیشرفت خوبی داشته باشد.

حجت ‌الاسلام شیخ بهایی با اشاره به خدمات انجام شده در دولت سیزدهم تصریح کرد: این دولت در مقابله با کنترل بیماری کرونا توانست بیماران مبتلا را از ۷۰۰ نفر در روز به رقم صفر برساند که باید از حوزه بهداشت و درمان در این زمینه تقدیر کرد.

وی ادامه داد: با این حال مشکلاتی هم وجود دارد که بخشی از این مشکلات توسط افرادی شکل می گیرد که به قصد تخریب در بدنه نظام نفوذ کرده اند که با این افراد حتما برخورد خواهد شد و برخی دیگر از مشکلات به نقص قوانین برمی گردد و دولت باید لایحه بدهد تا اصلاح شود.

حجت ‌الاسلام شیخ بهایی با اشاره به سیل‌های اخیر در کشور و کرمان گفت: سیل بدون خبر آمد و بسیاری از مکان ها را ویران کرد و اما برخی شهرستان ها نیز به دلیل وجود زیرساخت‌ها، مدیریت و آبخیزداری درست از ویرانی نجات یافتند.

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به تغییرات اقلیمی ایجاد شده در این استان بیان داشت: باید پیش بینی و آمادگی لازم برای مواجهه با حوادثی از قبیل سیل را داشته باشیم تا با برنامه ریزی بتوانیم جلوی وارد شدن مشکلات در این زمینه را بگیریم.

وی با تأکید بر رعایت تقوای الهی افزود: کربلا اوج بروز جنگ حق و باطل است و عزت، شهادت، وفاداری، صداقت، شهادت، مرگ در راه خداوند، عفاف و حجاب، حکومت الهی، رعایت بیت المال  و کلمات مقابل این ها، همه و همه در کربلا دیده می شود. 

وی با اشاره به وقایع روز عاشورا در افغانستان و غزه توسط داعش و اسرائیل افزود: آنان انسان‌های بیگناهی را به خاک و خون کشیدند که این یک هشدار بسیار مهم است که اگر هماهنگ عمل کنیم و پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی و در خطی که ایشان راهبری می‌کنند؛ حرکت کنیم می توانیم امید را در دل مستضعفان جهان زنده نگه داریم.

حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: چشم امید مستضعفان یمن، لبنان، افغانستان به ایران است که در مقابل استکبار ایستادگی و مقاومت می کند و ما باید این سنگر فرماندهی و ستون مرکزی را با تمام وجود محافظت کنیم.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:
 

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور