به گزارش ایرنا، صادق درودگر رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال امروز (شنبه) در یک برنامه تلویزیونی نسبت به پرداخت شدن سهم صداوسیما از حقپخش تلوزیونی واکنش نشان داد. او در پاسخ به صحبتهای مصطفی محمدی رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه صداوسیما که گفته بود سهم سازمان از حقپخش چیزی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که پرداخت شده است، گفت: بله این مبلغ پرداخت شده. اما طبق آمار وزارت ورزش و جوانان، میانگین رقم تبلیغات محیطی، ثانیهای ۱۳۱ میلیون تومان است؛ یعنی دقیقهای ۸ میلیارد تومان.
درودگر همچنین تاکید کرد مطلع نیست وزارت ورزش بابت حقپخش چه مبلغی پرداخت کرده است. او در واکنش به اینکه مگر وزارت ورزش شما را بهعنوان نماینده معرفی نکرده است، گفت: من از طرف سازمان لیگ آمدهام و دوستان به من گفتند اطلاعاتی که در خصوص وزارت ورزش و جوانان دارید ارائه کنید. ما فقط ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گرفتیم و صحبت دیگری با دوستان نداشتیم. حاصل نظر این بود که ما برای همگرایی و تعامل آمادهایم.
وی افزود: من میخواهم از این فرصت استفاده کرده و به محمدی بگویم واگذاری حقپخش تلویزیونی عربستان سعودی در سال ۲۰۲۱، ۹۰۰ میلیون ریال صعودی بود یعنی چیزی معادل هزار و ۱۳ میلیارد تومان که به شبکه تلویزیونی SSC فروخته شد.
درودگر در واکنش به صحبتهای مجری که گفته شود این قیاس معالفارق است چون صداوسیمای عربستان سعودی متعلق به بخش خصوصی است، گفت: هیچ فرقی نمیکند چون پول، پول است.
وی با ابراز گلایه از سازمان مدیریتی و برنامهریزی و مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه که ۱۵۰ میلیارد تومان را میپذیرد، خاطرنشان کرد: این در حالی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پخش تلویزیونی مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانی آسیا سه و نیم میلیون یورو درخواست کرده بود.
درودگر ادامه داد: ضمن اینکه فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در بررسی لیگ ایران اعلام کردند که این لیگ با توجه به دو مولفه بیننده تلویزیونی و دیگری کیفیت و رنکینگ ما در جهان، باید ۱۵۰ میلیون دلار ارزشگذاری شود. همه اینها بر اساس یک نظریه کارشناسی انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه با شرکتهای زیادی مستقیما در ارتباط هستم، تصریح کرد: فقط یک شرکت کاشی سرامیک با صدا و سیما به مدت ۵ سال در حوزه های مختلف با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومانی قرارداد دارد و یک شرکت تبلیغاتی نیز ۲۱ هزار میلیارد با صدا و سیما قرار بسته است.