اصفهان- ایرنا-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از شناسایی و دریافت بیش از ۱۵۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی ۱۸ استان کشور در قالب "رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط" خبر داد.

رسول سواری، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تبریک فرا رسیدن ۲۱ مرداد بعنوان "روز حمایت از صنایع کوچک" اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و همزمان با هفته حمایت از صنایع کوچک در قالب رویداد ملی تبادل فناوری بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط، برنامه‌های توسعه فناوری را همزمان با بیست و سوم مرداد سال جاری در اصفهان برگزار می‌کند.

 وی اضافه کرد: بیش از ۱۵۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی ۱۸ استان طبق ساختار مشخص، شناسایی و دریافت شده است.  
 سواری افزود: تاکنون بیش از ۶۰ فناور برای رفع این نیازهای فناورانه علام آمادگی کرده‌اند که زمینه برگزاری جلسات رودرو و عقد تفاهمنامه و قرارداد همکاری بین آنها همزمان با برگزاری این رویداد در اصفهان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در این رویداد از کتاب "رفع نیازهای فناورانه کشور در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰" و همچنین چهار فقره قرارداد انتقال فناوری که با حمایت این شرکت به انجام رسیده است، رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس‌ جمهوری برای کمک به دانش بنیان شدن این واحدهای صنعتی، فعالیت می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ فن‌بازار منطقه‌ای در کشور با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با هدف همررسانی صنایع و شرکت های دانش بنیان و فناور در حال فعالیت هستند.
سواری گفت: سال گذشته ۴۵۶ عنوان بازاریابی محصولات دانش بنیان به مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال، ۹۵ جذب سرمایه به ارزش یک‌هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال و ۳۲۶ انتقال فناوری و رفع مسائل صنعتی به ارزش ۳۸۶ میلیارد ریال از طریق فن‌بازارهای منطقه‌ای انجام شد.

به گزارش ایرنا،از مجموع حدود هفت هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد در این استان فعال هستند.

۸۷ شهرک صنعتی مُصوب در سطح استان اصفهان وجود دارد که بالاترین آمار در سطح کشور محسوب می‌شود و رُتبه نخست کشور در این زمینه به این استان اختصاص دارد.