بجنورد- ایرنا- تغییر رنگ بندی نقشه کرونایی خراسان شمالی نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در استان روند ثابتی ندارد و بجنورد مرکز استان در حدود یک هفته که در وضعیت نارنجی قرار داشت، امروز قرمز شد.

به گزارش ایرنا، طبق آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، اسفراین و گرمه خراسان شمالی در شرایط قرمز کرونایی و شهرستان های شیروان، فاروج، جاجرم و مانه و سملقان در شرایط نارنجی کرونایی قرار گرفتند.

همچنین شهرستان راز و جرگلان نیز در موقعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

فوت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا

به گزارش روز شنبه از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،با بستری ۴۹ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، اینک ۱۶۷ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

خراسان شمالی روز گذشته را بدون فوت کرونایی سپری کرد و امروز یک نفر بار دیگر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس نامنحوس از دست داد.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون ۶ موج از این بیماری را پشت سرگذاشته است و به گفته مسوولان علوم پزشکی استان از هفته گذشته صدای زنگ موج هفتم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن BA۵ به صدا درآمده است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۲۵ نفر قربانی داشته است.

با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.