امیر حسین جمشیدی دوشنبه در گفتوگو با ایرنا افزود: تنها مشکل پروژه کمربندی شمال شرق شیراز بحث ایمنسازی چپگرد جاده شیراز_اصفهان به جاده خرامه است که این مشکل توسط مشاور در حال بررسی است و برآوردهای ریالی نیز در حال انجام است اما هنوز تصمیمگیری نهایی اعلام نشده است.
وی یادآور شد: کمربندی شمال شرقی یک پروژه مشارکتی است که بخشی از این کمربندی در مسبر زیباشهر تا جاده خرامه قبلاً افتتاح شده بود و مسیر جاده خرامه به اصفهان نیز به بهرهبرداری رسیده است.
فاز نخست کمربندی شمال شرقی شیراز به طول ۱۴ کیلومتر اواخر اسفندماه ۱۳۹۹ به بهرهبرداری رسید. بهرهبرداری کامل از این کمربندی میتواند از ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال و محور دروازه قرآن بکاهد و شهروندان برای گریز از ترافیک و مشکلات تردد در زمانهای شلوغ این محور همچون روزهای شلوغ سفر و ترافیک کیلومتری ورودی شهر، محور جایگزین و خلوتی را در ورود به شمال شرق این کلانشهر در دسترس داشته باشند.
اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی برای کمربندی جنوب شیراز
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در خصوص آخرین وضعیت کمربندی جنوبی شهر شیراز نیز گفت: بخشی از کمربندی جنوبی که در حدفاصل پل امام حسن (ع) تا ورودی شهرک صنعتی قرار دارد از لحاظ تصمیمات سیاسی در محدوده قانونی شهر واقع شده است.
وی اضافه کرد: در سالهای گذشته تمام این پروژه به دلیل اینکه مدیریت آن یکپارچه شود به عهده اداره کل راهداری بود اما با توجه به اینکه در جنوب کمربندی مناطق مسکونی شکل گرفت و شهرداری نیز متولی امور عمرانی است بر اساس آخرین تصمیمی که در شورای ترافیک اتخاذ و دستور استاندار فارس نیز در این زمینه صادر شد قرار بر این شد که بخشی از کمربندی جنوبی که در حدفاصل پل امام حسن (ع) تا ورودی شهرک صنعتی قرار دارد به شهرداری واگذار شود.
جمشیدی بیان کرد: البته اعتباراتی هم از محل منابع ملی داشتیم که اداره کل راهداری قرار شد تا پایان سال جاری بحث ایمنسازی نصب نیوجرسی و روشنایی بخشهایی از این پروژه را انجام دهد.
مدیر کل دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس اظهار کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی برای این پروژه در نظر گرفته شد که تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.