مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در این شهرستان طی شبانه روز گذشته به ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر رسیده که دمای بالایی برای منطقه به شمار می رود.

اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نفوذ و ورود امواج جنوبی به کشور و به تبع آن این شهرستان، از ابتدای هفته جاری دمای هوا در این شهرستان افزایش یافته است که اوج آن روز گذشته در این شهرستان با ۴۱ درجه به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: با این میزان افزایش دما ، مهاباد در ۲۴ ساعت گذشته گرمترین شهرستان آذربایجان غربی بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با بیان اینکه برای امروز نیز پیش بینی می شود دمای هوا در مهاباد به ۴۰ درجه برسد، افزود: بر همین اساس همچنین انتظار می رود شاهد وزش باد گرم و شدید به ویژه در جنوب استان باشیم.

محمدپور اظهار کرد: این شرایط دمایی و پایدار پیش بینی می شود تا چند روز آینده تداوم داشته و از روز شنبه حدود ۲ تا سه درجه دما خنکتر خواهد شد.

وی افزود: در طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل و حداکثر دمای هوا در مهاباد به ترتیب ۲۱ و ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

به گزارش ایرنا، تابستان امسال یکی از تابستان های گرم چند سال اخیر در مهاباد است به طوری که مردم این شهرستان که در جنوب آذربایجان غربی طی ۲ هفته اخیر شاهد گرمترین روزهای سال است .

این گرمای بی سابقه در حالی مهاباد را فراگرفته است که این شهرستان در یک منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده و در گرمترین روزهای فصل تابستان سال های گذشته دمای کمتر از ۳۹ درجه را تجربه کرده است.

شهرستان مهاباد با ۲۵۷ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.