به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید طریفی حسینی روز شنبه دردیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: با کمک خیرین و سازمان نوسازی مدارس ۱۱۷ فضا مدرسه و ۱۷ مورد سالن ورزشی در استان ها در حال ساخت و تکمیل است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۱۲۱ فضای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی مورد نیاز است که باید براساس استانداردها و ویژگیهای آنان تهیه شود.
وی بیان داشت: تامین تجهیزات توان بخشی در کنار مناسب سازی مدارس از دیگر نیازهای مدارس استثنایی کشور را تشکیل می دهد.
طریفی با بیان اینکه هشت استان مدرسه ویژه اوتیسم ندارد، یادآورشد: در ۹ استان نیز تکمیل ساخت مدارس اوتیسم با همکاری سازمان نوسازی در حال انجام است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون آموزش و پرورش استثنایی کشور ۱۴۱ هزار دانش آموز تحت پوشش دارد که در صدد هستیم تا شرایط تحصیل برای این دانش آموزان مهیا باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: دانش آموزان استثنایی دارای توانمندی های بسیاری هستند که باید آنان را باور کنیم و بستر مناسب از جمله مناسب سازی معابر شهری زمینه حضور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آنها را درجامعه فراهم آوریم.
علی حجرگشت افزود: این استان به ساخت مدارس استثنایی جدید نیاز دارد تا پاسخگوی فضای آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه باشد.
وی در ادامه به ساخت مجهزترین مدرسه استثنایی کشور در شهرستان نظرآباد با هدف ارائه خدمات آموزشی و حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این مجتمع آموزشی خیرساز دخترانه و پسرانه فاطمةالزهرا (س) در شهرستان نظرآباد با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت هشت هزار و ۷۰۰ مترمربع در حال ساخت است.
حجرگشت یادآورشد: البرز ۱۸ مدرسه استثنایی دارد که از این تعداد ۱۷ مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می کند.
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کرج - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اعلام کرد: اکنون ۱۵۵ فضای آموزشی و تربیتی ویژه دانش آموزان استثنایی کشور با کمک خیرین و نیکوکاران درحال ساخت است.