تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: همچنان در مباحث فرهنگی و اجتماعی نقطه ضعف داریم که این امر امروز به عنوان یک تهدید در جامعه مطرح است.

علی‌اکبر کی‌پور روز دوشنبه درجلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: با رونق گرفتن فضای مجازی این تهدید بیشتر شده است از این رو رسالت داریم تا در داخل شهرستان آسیب‌ها را در این ۲ حوزه شناسایی و برای برطرف کردن آنها تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اهمیت ندادن به لایه‌های جامعه و توان مردم یکی از دلایل مهم افزایش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود از این رو باید نظرات و مباحث مردم و کارشناسان نیز در این ۲ حوزه مد نظر قرار گیرد.

فرماندار تربت حیدریه گفت: برای اصلاح مباحث فرهنگی و اجتماعی کمیته‌های تخصصی از صاحبان ایده و فکر و افراد اثرگذار تشکیل می شود و این همان لایه‌های مختلف و توانمندی ملت است که می‌تواند اثر بخش باشد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه نیز در این نشست گفت: بعد از ایجاد انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، امروز به صورت همزمان در گام سوم و چهارم یعنی تشکیل دولت و جامعه اسلامی قرار گرفته ایم و تحقق جامعه اسلامی با محوریت مسجد و محله اسلامی، امکان‌پذیر است.

سرهنگ پاسدار احمد ناصری موحد افزود: تحقق این مهم نیامند هم‌افزایی بین مردم و افراد معتمد محلات با پایگاه‌های بسیج است.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم شورای تحقق محله اسلامی با هدف هدایت، حمایت، صیانت و نظارت بر تحقق محله اسلامی تشکیل شد و اعضای آن در کشور تا پایین‌ترین رده شهرستان از وزراتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف، بنیاد مستضعفان، صدا و سیما، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، آستان قدس رضوی، مرکز پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است و مسوولیت هدایت، صیانت و نظارت را در این موضوع برعهده دارند.

فرمانده سپاه تربت‌حیدریه گفت: برای تحقق محله اسلامی ۶۴ محله در این خطه شناسایی شده است و در هر محله شورا تشکیل و فرمانده پایگاه بسیج به عنوان دبیر انتخاب و اعضای آن معتمدان، هیات امنای مساجد، ائمه جماعات، نخبگان و فعالان فرهنگی اجتماعی هر محله هستند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.