تهران- ایرنا- سخنگوی بنیاد ملی نخبگان نسبت به پیام‌ها و تبلیغاتی درخصوص ثبت نام یا به عضویت درآوردن دانش آموزان در این بنیاد ازسوی اشخاص یا موسسات سودجو در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، ‌ پرویز کرمی با بیان این که اخیرا در فضای مجازی پیام ها و تبلیغاتی درخصوص ثبت نام یا به عضویت درآوردن دانش آموزان در بنیاد ملی نخبگان توسط اشخاص یا موسساتی منتشر شده است، افزود: ضمن تکذیب این ادعاها و پیام ها افزود: برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد و اشخاص در بنیاد ملی نخبگان باید مسیر قانونی آن طی شود و دریافت هرگونه وجهی از سوی افراد و مؤسسات با ادعای واسطه‌گری و تسهیل‌گری ثبت‌نام در این بنیاد برای برخورداری از حمایت‌های آن، دروغ و کلاهبرداری است.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان شناسایی و حمایت از نخبگانی است که ظرفیت و توان توسعه فناورانه و علمی کشور را دارند. نخبگانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تاکید بسیاری بر استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی آنها در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری دارند.

سخنگوی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان با هدف برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنها در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور واحراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم انداز کشور درافق ۱۴۰۴ شکل گرفت.

کرمی تصریح کرد: همه ساله بنیاد ملی نخبگان میزبان تعداد زیادی از سرآمدان علمی کشور است و این افراد از حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و کارآفرینی خود و برخورداری از تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات جهانی و انتقال فناوری‌های جدید به کشور در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و متوازن کشور برخوردار هستند.

وی گفت: شناسایی اجتماع نخبگانی توسط بنیاد ملی نخبگان به دو صورت فعالانه (شناسایی از سوی بنیاد و دعوت از افراد برای تکمیل اطلاعات در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان) و یا به‌صورت خوداظهاری بی‌واسطه (از سوی افراد به بنیاد) انجام می شود.

مشاور رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: مستعدان و افراد برای عضویت و ثبت نام در بنیاد ملی نخبگان، باید صرفاً از طریق سامانه‌های اطلاعاتی که از طریق دامنۀ bmn.ir در دسترس عموم هستند این کار را انجام دهند و نهادهای همکار بنیاد نیز از طریق وب‌گاه رسمی بنیاد به نشانی bmn.ir https://bmn.ir معرفی می‌شوند.

کرمی تاکید کرد: مجددا اعلام می شود که تبلیغاتی که این روزها از سوی برخی مؤسسات با عنوان واسطه ثبت‌نام در بنیاد ملی نخبگان یا تسهیل‌گر برخورداری از حمایت‌های بنیاد منتشر می‌شود، کذب و کلاهبرداری است.

بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد: دریافت هرگونه وجهی از سوی افراد و مؤسسات، با ادعای واسطه‌گری و تسهیل‌گری ثبت‌نام در بنیاد ملی نخبگان برای برخورداری از حمایت‌های این بنیاد، کذب و کلاه‌برداری است و ضمن هشدار به مردم تقاضا می‌شود در صورت برخورد با این موارد، مراتب را به هر نحو به این بنیاد اطلاع‌رسانی کنند تا پیگیری‌های لازم برای برخورد قانونی انجام شود.