به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت مترو تهران بر لزوم بازنگری در فرآیند طراحی و ساخت خطوط جدید شبکه مترو تهران تاکید کرد و از مشاوران و دست اندرکاران طراحی و ساخت مسیر و ایستگاه های خطوط جدید خواست تا با ارائه ایده های نو و فناوری های جدید، روش های مرسوم فعلی را بهینه سازی کنند.
مسعود درستی در نشست اخیر از سلسله سمینارهای علمی – کاربردی شرکت مترو تهران، با تقدیر از پیشرفت های حاصل شده طی ۴ دهه اخیر در صنعت ساخت شبکه مترو پایتخت و شیب رشد آن نسبت به صنایع دیگر گفت: از نظر مسائل اقتصادی و فنی، امروز جایگاه صنعت ساخت مترو در ایران قابل قبول به نظر می رسد اما واقعیت آن است که باید از این پس متفاوت تر از آنچه در گذشته مرسوم بوده، گام برداشت و روش های نوینی را چه از نظر ایجاد و تامین منابع مالی برای توسعه شبکه مترو و چه از حیث فناوری های ساخت و کاهش هزینه های مرتبط با آن در پیش گرفت.
مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: به نظر می رسد در شرایط حال حاضر، باید به مشاوران طراحی خطوط جدید شبکه مترو این اجازه را داد تا با ارائه ایده هایی نو و پیشنهادهای جدید، نسبت به بهینه سازی روش های مرسوم فعلی اقدام کنند؛ این امر می تواند هم در حوزه طراحی و ساخت مسیر و ایستگاه ها رخ دهد و هم در حیطه مصالحی که استفاده می شود در صورت رخ دادن چنین اتفاق مهمی، سازمان ها و شرکت های قطار شهری سایر کلانشهرهای کشور نیز متاثر از آنچه در تهران دنبال می شود، سراغ تغییرات جدید خواهند رفت و قطعاً این امر در مواردی همچون روش های اجرا، نوع مصالح و زمان اجرای طرح ها، تاثیرات خود را به مرور زمان نشان خواهد داد.
بررسی عملکرد مدیریت شهری پایتخت در تامین و توزیع آسفالت موردنیاز شهر تهران
مدیرکل اداره هماهنگی فنی و عمرانی سازمان ها و مناطق شهرداری تهران اعلام کرد: خرید و راه اندازی ۲ کارخانه ۲۴۰ تنی تولید آسفالت در شرق و غرب پایتخت، همچنان در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار دارد.
سید محمد فیاض که در وبینار تخصصی عمران، مناطق و سازمان ها سخن می گفت بر اهمیت توزیع مناسب و عادلانه این محصول متناسب با نیاز مناطق تاکید کرد.
وی همچنین با بیان آنکه افزایش میزان تولید آسفالت همچنان به عنوان یک سیاست اصولی در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران دنبال می شود، یادآور شد: خرید ۲ کارخانه جدید آسفالت، هر یک با ظرفیت تولید ۲۴۰ تن در ساعت و نصب و راه اندازی آنها در محدوده های شرق و غرب پایتخت، در دستور کار این معاونت قرار دارد. ضمن آنکه قرار است کارخانه شماره ۹ آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز اورهال(بازبینی و مرمت اساسی) شود.
جلوگیری از تضییع حقوق ۲۲۰ میلیارد ریالی
شهردار منطقه ۹ گفت: اداره حقوقی شهرداری این منطقه با ارایه دفاعیات مستدل و مستند، نسبت به نقض رای دادگاه بدوی و جلوگیری از تضییع مبلغی در حدود ۲۲ میلیارد تومانی علیه شهرداری منطقه و احقاق حق عمومی اقدام کرد.
سیدمحمدرحیم مرتضوی ضمن اعلام این خبر گفت: شخصی با هویت معین با جعل سند مالکیت ملک معروف به پارک کوکب در محدوده مهرآباد جنوبی، اقدام به طرح دعوی مطالبه قیمت زمین مذکور می کند و در دادگاه بدوی منجر به محکومیت شهرداری تهران به پرداخت مبلغ حدود ۲۲ میلیارد تومان می شود.
وی در ادامه با اشاره به دفاعیات مستدل و مستند کارشناسان حقوقی شهرداری منطقه۹ در مراجع قضایی اضافه کرد: پس از احراز جعلی بودن اسناد و با طرح دعوی در مراجع کیفری و قطعیت رای و نقض دادنامه بدوی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، موجبات احقاق حق عمومی و جلوگیری از تضییع منافع شهرداری تهران فراهم شد.
شهردار منطقه ۹ با تاکید بر اراده مدیریت شهری در دفاع از منافع عمومی تصریح کرد: ضمن همکاری با مراجع قضایی و نهادهای نظارتی در تامین منافع عمومی، در راستای تامین حقوق عامه با جدیت و حساسیت و هوشمندی مانع از هرگونه تضییع منافع شهروندان خواهیم شد.
کیفیت محصولات در میادین میوه و تره بار افزایش یافت
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: کیفیت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نسبت به گذشته افزایش بسیاری داشته و ما به دنبال افزایش کیفیت بیشتر و کاهش قیمت محصولات هستیم.
ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران در پی اجرای طرح ۴۵ روزه کیفیت محصولات میوه و تره بار شهرداری تهران، صبح امروز از برخی میادین میوه و تره بار بازدید کرد و با شهروندان تهرانی ارتباط مستقیم برقرار کرد و بعد از بازدیدی چندساعته از میادین مختلف میوه و ترهبار دستوراتی صادر شد. طی گفتوگویی که شهروندان با مدیرعامل سازمان میادین میوه و ترهبار داشتند، نزدیک به ۷۰ درصد آنان نسبت به بهداشت، کیفیت محصولات، نحوه برخورد، تکریم ارباب رجوع و… این مراکز احساس رضایت کامل داشتند و تنها تعداد کمی از شهروندان حاضر در میادین اعلام دغدغه کردند.
وی پس از این بازدید به گفتوگویی با رسانهها پرداخت و اظهار کرد: خط قرمز ما سلامت مردم است و در روزهای متفاوت بازدیدهایی را از میادین داشتهایم و تا به امروز بسیاری از ایرادات گذشته برطرف شده است.
جمع آوری بیش از ۲ هزار تن زباله از سطح منطقه ۱۷ در دهه نخست محرم
شهردار منطقه ۱۷ گفت: در دهه اول ماه محرم، ۱۸۰۷ تن زباله و در سه روز آخر دهه اول ماه عزای حسینی، ۴۹۱ تن زباله از سطح نواحی مختلف منطقه توسط عوامل خدمات شهری منطقه جمع آوری شده است.
رضا شنگی در خصوص اقدامات عوامل خدمات شهری و محیط زیست منطقه طی دهه اول محرم در سطح منطقه، گفت: با توجه به عزاداری در ایام دهه اول محرم به ویژه در روز و شب تاسوعا و شام غریبان حسینی، عوامل خدمات شهری منطقه تمام مدت در حال آماده باش کامل و نظافت و پاکسازی سطح محلات بودند.
شنگی افزود: طی این مدت عوامل اجرایی و نیروهای خدمات شهری منطقه در دو شیفت شب و روز مشغول پاکسازی، لایروبی و نظافت معابر انهار بوده اند. در این ایام ۹۰ کارگر در شیفت روز و ۱۸۰ کارگر در شیفت شب مشغول خدمت رسانی بودند.
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به استفاده از ماشین آلات مخصوص، اظهار کرد: ۴۸ ماشین مخصوص جهت لایروبی، نظافت و پاکسازی، جمع آوری زباله و شست و شوی مخازن، معابر، انهار و جداول در سه روز آخر دهه اول محرم در سطح نواحی سه گانه محلات منطقه به کار گرفته شد.
وی تصریح کرد: در دهه اول ماه محرم، ۱۸۰۷ تن زباله و در ۳ روز آخر دهه اول ماه عزای حسینی، ۴۹۱ تن زباله از سطح نواحی مختلف منطقه توسط عوامل خدمات شهری منطقه جمع آوری شده است.
شهردار منطقه ۱۷ اظهار کرد: در دهه نخست ماه محرم، ۱۵ هزار کیلوگرم پسماند خشک از مخازن، معابر و انهار نواحی سه گانه منطقه توسط نیروها و عوامل اجرایی حوزه خدمات شهری جمع آوری شد. همچنین طی این مدت ٣۵٠ کارتن پلاست، ۴۰ مخزن ٢۴٠ لیتری مشکی و ١٥٠ کیلوگرم کیسه تجزیه پذیر به هیئتها، حسینیهها، مساجد و تکایا توزیع شد و کارشناسان منطقه، آموزشهای لازم در خصوص مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبداء را به شهروندان ارائه دادند.
احداث پهلوگاه اضطراری در بزرگراه امام علی(ع)
شهردار منطقه ۱۴ از احداث پهلوگاه اضطراری در بزرگراه امام علی(ع) با هدف ارتقای ایمنی ترافیکی در مسیر جنوب به شمال این بزرگراه و تسهیل و تسریع امدادرسانی به خودرو های آسیب دیده خبر داد.
محمد امین سالاری پور ایجاد پهلوگاه اضطراری جدید در منطقه را، برای توقف خودروها در زمان های اضطراری از جمله رفع نقص فنی خودرو، تصادفات و یا امدادرسانی خودروهای امدادی بیان کرد.
وی با اشاره به احداث ۳ پهلوگاه اضطراری در بزرگراه های محلاتی و امام علی(ع) افزود: این پهلوگاه های اضطراری به منظور افزایش سطح ایمنی خودروهای عبوری و توقف خودروهایی که دچار نقص فنی شده و یا نیاز به امداد رسانی دارند، احداث شده است.
سالاری پور همچنین در خصوص احداث پهلوگاه اضطراری جدید در بزرگراه امام علی(ع) جنوب به شمال بعد از بزرگراه شهید محلاتی گفت: عملیات عمرانی احداث پهلوگاه در قالب اجرای اقدامات عمرانی شامل تخریب جداول، خاکبرداری، جدول بندی، زیرسازی، اجرای فضای سبز، اجرای رویه آسفالت و در نهایت نصب علائم و تجهیزات ترافیکی انجام شد.