شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات طبیعی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای آخر هفته در استان، آسمانی صاف تا کمی ابری در بعد از ظهرها وزش باد و برای برخی نقاط گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، تا روزهای پایانی هفته آسمان استان بیشتر صاف تا کمی ابری در ساعات بعد از ظهر همراه با وزش باد به نسبت شدید و در برخی نقاط با احتمال گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت و گستره گرد و غبار محلی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر خواهد بود و حفاظت از کندوهای زنبور عسل در برابر وزش باد و گرد و خاک در دستورکار زنبورداران قرار بگیرد.

نوروزی ادامه داد:تغییرات دمایی شدید برای روزهای انتهایی هفته جاری پیش‌بینی نمی‌شود و تا روز پنجشنبه افزایش نسبی دما و پس از آن روند کاهش نسبی دمای هوا برای کل استان انتظار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.