تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

قرچک- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: جاده شهرستان قرچک به پاکدشت موسوم به محور جیتو، با همکاری کشاورزان و مالکان مسیر و با هدف ایمن سازی تعریض می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قیصرپناه روز دوشنبه در جلسه مشترک با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و عده‌ای از مالکان و کشاورزان مسیر قرچک- پاکدشت گفت: با توسعه شهرستان‌های قرچک و پاکدشت که در مجاورت یکدیگر واقع شده‌اند، مسیرهای دسترسی این دو شهرستان همچنان به همان حالت روستایی باقی مانده و این مسیرها به تنها محل برای عبور خودروهای سبک و سنگین تبدیل شده است.

وی افزود:عرض کم، تاریکی مطلق در شب و اختلاف سطح با شانه خاکی باعث شده تا با وجود اقدامات صورت گرفته از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ایمن سازی منطقه، این مسیرها به جاده‌های خطرناکی تبدیل شوند به طوری که به گفته مسئولان راهداری روزانه بیش از ۷ هزار خودرو از مسیر جاده جیتو بین دو شهرستان قرچک و پاکدشت تردد می‌کنند که این امر، همواره موجب بروز حوادث متعدد جاده‌ای می‌شود.

قیصرپناه اظهار داشت: از مجموع ۴ کیلومتر طول این مسیر، یک کیلومتر در محدوده شهرستان قرچک و ۳ کیلومتر در محدوده شهرستان پاکدشت است که حریم ۱۲.۵ متری از وسط جاده ( آکس جاده) باید به طور کامل رعایت شده و ساخت و سازی در آن صورت نگیرد.


وی گفت: با توجه به  اعتبار اولیه‌ای که برای تعریض این محور در حوزه شهرستان‌های قرچک و پاکدشت در نظر گرفته شده، این جلسه با حضور کشاورزان و مالکان طول مسیر برگزار گردیده تا با همکاری این افراد و رفع معارضین، زمینه تعریض محور قرچک به پاکدشت فراهم شود تا از بروز حوادث جاده‌ای پیشگیری گردد.

بخشدار قرچک تصریح کرد: از کشاورزان و مالکان اراضی طول محور جیتو به پاکدشت درخواست می‌شود تا اسناد مالکیت خود را به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌شرق تهران ارائه دهند تا هر چه سریعتر زمینه رفع معارضین فراهم شده و عملیات اجرایی این مسیر آغاز شود.

شهرستان‌های قرچک و پاکدشت که در موقعیت شمال و جنوب یکدیگر واقع شده‌اند از طریق ۳ محور قشلاق جیتو به پاکدشت، قرچک – فیلستان و قلعه‌نو املاک – جاده تهران به یکدیگر متصل می‌شوند که عرض کم، نبود شانه خاکی و تاریکی مطلق در شب همواره باعث بروز حوادث متعدد جاده‌ای در آن‌ها می‌شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.