بجنورد- ایرنا- مسوول سازمان فضای مجازی سراج در خراسان شمالی گفت: موکب فرهنگی، رسانه ای و قرآنی این استان برای نخستین بار با همکاری مشترک مسوولان فرهنگی عراق در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی برپا می شود.

اسماعیل کفاشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موکب با عنوان موکب شهیدین" ابومهدی المهندس" و "سردار سلیمانی" با رویکرد برنامه های فرهنگی و رسانه ای در عمود یکهزار و ۱۵۲ و محلی که ابومهدی الهمندس پایه گذار موکب آن بود، برپا می شود.

وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد و هیات یا فاطمه الزهرا(س) دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی در برپایی این موکب مشارکت دارند و فعالان اداره امور قرآنی حشدالشعبی کشور عراق هم در این رویداد حضور خواهند داشت.

مسوول سازمان فضای مجازی سراج در خراسان شمال ادامه داد: خدمات رسانی و اجرای برنامه ها در این موکب از نیمه شهریورماه به مدت ۱۰ روز انجام می شود و در آن خدمات فرهنگی و رسانه ای مختلف برای زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است که پخش زنده اینترنتی در تلویزیون از شبکه های حبیب، سپهر و ایام و اجرای واقعیت مجازی شهادت حضرت عباس(ع) و واقعیت مجازی سه بعدی حرم امام رضا(ع) برای زایران خارجی از جمله آن است.

وی خاطرنشان کرد: پرده خوانی قرآنی و عاشورا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، برگزاری محافل قرآن با حضور قاریان بین المللی، برگزاری محفل اشک با حضور مداحان بین المللی، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه هایی است که در این موکب اجرا می شود.

کفاشی گفت: راه اندازی چایخانه متبرک با قدوم خادمیاران امام رضا(ع) و عکاسی با گنبد و گلدسته حرم امام حسین(ع) و چاپ رایگان عکس های زائران از دیگر برنامه ها است.

مسوول سازمان فضای مجازی سراج در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه ها ۴۵ نفر همکاری و خدمات رسانی می کنند.

به گزارش ایرنا تاکنون ۱۳ هزار نفر از مردم خراسان شمالی برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.