همدان- ایرنا- رییس هیات قایقرانی همدان با بیان اینکه یازدهمین مرحله از اردوهای تیم ملی رویینگ بانوان به منظور حضور موفق در رویدادهای بین المللی از امروز آغاز و تا ۲۱ شهریور ادامه خواهد یافت گفت: سه قایقران این استان در این اردو حضور یافتند.

«مهران حاجیان» روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش بانوان مریم امیدی پارسا؛ کیمیا زارعی و مریم کرمی همگی از همدان حضور دارند و همراه با هشت قایقران دیگر از کشورمان تمرین خواهند داشت.

وی بیان کرد: هر سه قایقران همدانی در اردوهای قبلی تیم ملی نیز حضور داشتند و جزو ملی پوشان پرافتخار قایقرانی کشور در میادین بین المللی به شمار می‌روند.

حاجیان یادآور شد: افشین فرزام و سولماز عباسی سرمربیان، فرزین رضایی و هما خاتمی کمک مربیان، سعید خدایاری مربی بدنساز آقایان، محمد فشی مشاور بدنساز بانوان و مینا خنتان و میلاد اسماعیلی روانشاسان اعضای کادر فنی این تیم هستند.

وی افزود: هدف ما کسب حداکثر سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو چین و شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا است و هر سه قایقران دختر این استان شایسته کسب این سهمیه هستند.

همدان یکی از قطب‌های اصلی قایقرانی کشور است و اکنون ۱۲۰ قایقران به صورت حرفه‌ای در این ورزش فعالیت می‌کنند.

 صعود کوهنورد شهرستان رزن به قله آرارات ترکیه

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان رزن گفت: سعید محمدی آرام از شهرستان رزن پس از ۲ روز پیمایش مسیر سخت و دشوار و همچنین یخچال‌های پرشیب، موفق به فتح قله پنج هزار و ۱۳۷ متری آرارات شد.

«رامین درویشی» اظهار داشت: برای نخستین بار است که این کوهنورد موفق به فتح قله بین المللی شد.