سنندج- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: ۲ تن مکمل ویتامینه تاریخ مصرف گذشته ‌از یک کارخانه تولید خوراک دام و طیور در این شهرستان کشف و ضبط شد.

هادی اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بازرسی مستمر صورت گرفته توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار ۲ تن مکمل ویتامینه معدنی تاریخ مصرف گذشته که در یکی از کارخانه‌های تولید خوراک دام و طیور نگهداری می‌شد کشف، ضبط و از چرخه مصرف در صنعت دام و طیور خارج شد.

وی اضافه کرد: رسالت مهم دامپزشکی حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و تلاش در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و سلامت جامعه است و بر این اساس بازدیدها و نظارت‌های کارشناسان این شبکه بر روند تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های دامی و نیز خوراک دام و طیور به صورت مستمر در حال انجام است.

رییس دامپزشکی بیجار ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا توزیع مواد دامی تاریخ گذشته، آن را به دامپزشکی اطلاع دهند تا در سریع ترین زمان رسیدگی شود.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.