اردبیل - ایرنا - رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: مطالبه‌گری، شفاف سازی و بیان واقعیت عمومی جامعه از وظایف مهم و اساسی خبرنگاران است و این مطالبه گری نباید مورد واکنش و انتقاد مسئولین منطقه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی نباتی امروز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: در شرایطی که کشور به طور مستمر از جانب دشمنان در معرض توطئه‌های دشمنان است نقش خبرنگاران در خنثی سازی این توطئه‌ها و آرام سازی جامعه بسیار ارزنده‌ است.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال گفت: طرح مشکلات و معضلات جامعه بدور از سیاسی‌کاری، جناح بازی و جانبداری از مسئول، گروه یا فرد خاصی و تنها به صرف اطلاع رسانی عمومی و شفاف سازی از جمله وظایف مهمی است که به عهده خبرنگاران گذاشته شده است.

نباتی اظهارداشت: خبرنگاران از جهت تلاش برای شفاف سازی و نحوه ارائه عملکرد مسئولین و دستگاه‌ها همواره مورد حمایت قضایی هستند و نباید در اجرای این وظیفه احساس خطر کنند.

رئیس دادگستری شهرستان خلخال یادآورشد: خبرنگاران بهترین عامل کشف حقیقت بوده و ارتباط کاری آنان با دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی موجب بیان واقعیت و شفاف‌سازی در جامعه خواهد شد.

نباتی گفت: علاوه بر این خبرنگاران  به عنوان محکم‌ترین  پل ارتباطی مردم و مسئولین می توانند بدور از غرض ورزی و  امیال شخصی واقعیات را از مردم به مسئولین و از مسئولین به مردم منتقل کرده و شرایط واقعی را برای هر دو طرف تبیین کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های دادستان خلخال برای دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از حیف و میل بیت المال در موارد متعدد اظهار کرد: دستگاه قضایی در ایفای وظایف خود مسیر راحت و اسانی پیش رو ندارد با این حال خبرنگاران با پوشش و انعکاس اخبار و تلاشهای دستگاه قضایی، راه را برای جاری شدن عدالت در جامعه هموار می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از صدور مجوزهای بی‌رویه برای برداشت شن و ماسه از معادن این شهرستان گفت: جای تاسف است که با وجود فعالیت ده‌ها معدن شن و ماسه در این منطقه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اجرای پروژه های راهسازی خود با مشکل تامین شن و ماسه مواجه است.

رئیس دادگستری خلخال ضمن قدردانی از سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به شهرستان اظهار کرد: این سفرها باید توام با نتیجه باشد  لازم است مسئولین اداره میراث شهرستان گزارشی از این سفر، اهداف و نتایج آن را بویژه از نظر اعتبارات تخصیص یافته به زیرساخت‌های گردشگری به افکار عمومی ارائه کنند.

نباتی با اشاره به محدودیت فصل کاری در این منطقه اظهار کرد: طرحای گردشگری شهرستان خلخال از جمله پل معلق و طرح‌های مناطق گردشگری نمونه ازناو و اندبیل نیازمند توجه ویژه برای بهره‌برداری هستند.

خبرنگاران همراه و یاور دستگاه قضایی در دفاع از منافع عامه هستند

همچنین در این مراسم دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در تکمیل ماموریت‌های دستگاه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشی بی‌بدیل و ارزنده است.

 آرش جعفری با تبریک و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران سربازان قلم و سربازان خط مقدم مقابله با فساد رانت و مقابله با ترفندهای دشمنان در ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند.

 وی با تاکید بر امانتداری خبرنگاران در تهیه مطالب خبری و شفاف سازی موضوعات روز بیان داشت: خبرنگاران به عنوان عامل بسیار مهم و سرنوشت ساز در ارتباط بین مردم و مسئولین هستند و انتظار می‌رود این وظیفه خطیر را با رعایت بی طرفی به نحو احسن و در مسیر توسعه منطقه انجام دهند.

وی گفت: خبرنگاران هم باید عملکرد مثبت مدیران توانمند و لایق را ارائه کنند و در صورت ضعف عملکرد دستگاهها هم به موقع شرایط را برای افکارعمومی تبیین کنند.

دادستان خلخال گفت: بیان واقعیات و انتقادهای سازنده از عملکرد دستگاهها، عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر از سوی خبرنگاران است.

 وی خواستار نقش آفرینی خبرنگاران و رسانه ها در عزل و نصبهای غیر کارشناسی شد و اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از ورود یک مسئول ناوارد به یک دستگاه می‌تواند در زیر ذره بین خبرنگاران قرار گرفته و منجر به جلوگیری از ورود هرگونه آسیب و هزینه به کشور شود.

دادستان خلخال با یادآوری نقش خبرنگاران و رسانه ها در دفاع از حقوق عامه گفت: از ماموریت‌های مهم دادستانی خلخال در سال ۱۴۰۱ دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از تضییع حقوق شهروندی است که انتظار می‌رود خبرنگاران در این زمینه دادستانی را یاری کنند.

وی  اصلاح و بهینه سازی جاده ارتباطی اسالم به خلخال را از مطالبات جدی مردم خلخال عنوان کرد که با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته به زودی نتیجه آن عاید جامعه و مردم خلخال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال حمایت همه‌جانبه از خبرنگاران را از جمله وظایف دستگاه قضایی این شهرستان اعلام کرد و افزود: این حمایت در جهت استقلال کاری خبرنگاران صورت می گیرد.

دادستان خلخال گفت: دستگاه قضایی برای حفظ بیت المال و حقوق عامه و مقابله با رانت و فساد از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های خبرنگاران ایرنا وصدا وسیما در شهرستان تجلیل شد.